سرویس مد و لباس هنرآنلاین: استفاده نکردن برخی از فروشگاه‌ها در نقاط مختلف کشور از کارتخوان... این اخبار در حالی به گوش ما می‌رسد که برخی فروشگاه‌های پوشاک هم از این امر مستثنی نیستند.

شنیده‌ها و گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که تعدادی از فروشگا‌ه‌های پوشاک، بهای کالا یا خدمات ارائه شده را به صورت نقدی دریافت می‌کنند و به مشتریان اجازه استفاده از کارتخوان را نمی‌دهند؛ موضوعی که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده‌ است.

محاسبه مالیات بر مبنای گردش بانکی موجب شده که برخی از فروشگاه‌ها در نقاط مختلف کشور از کارتخوان برای دریافت وجه از مشتریان استفاده نکنند.

درنتیجه با اجرایی شدن این مدل مالیاتی، مردم دچار زحمت خواهند شد زیرا امروز مردم کمترین میزان پول نقد را در جیب خود نگهداری می‌کنند و حتی برای خرید خرد نیز کارت می‌کشند. از طرف دیگر با وجود کاهش ارزش پول کشور از لحاظ حجمی نیز نمی‌توان مقدار زیادی پول با خود حمل کرد و علاوه بر آن که مشکلات امنیتی نیز وجود دارد.

به هر روی محاسبه مالیات بر مبنای گردش بانکی امکان پذیر نیست زیرا می توان گفت بیشتر افراد جامعه با حساب مالی خود کارهای دیگری که ربطی به فعالیت اقتصادی آنها ندارد انجام می دهند و به همین سبب گردش مالی خیلی بیشتر از درآمد یک واحد صنفی است.