سرویس مد و لباس هنرآنلاین: انجمن صنایع پوشاک ایران، به عنوان یکی از گروه‌های فعال در زمینه تأسیس، تقویت و گسترش عملکرد برندها و همچنین جمع‌آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت‌ها آن‌ها است.

حمایت از صنعت پوشاک و فراورده‌های آن و تلاش برای ساماندهی امورمرتبط با صنعت پوشاک در کشور اگر به طور مستقیم به مدیران ایندست انجمن‌ها مربوط نشود، اما ایجاد فرصت‌های همکاری و توسعه فعالیت برای اعضاء و بسترسازی به منظور رشد طراحی و تولید اسلامی و ایرانی در چنین فضاهایی حائز اهمیت است.

بر این اساس به تازگی انجمن صنایع پوشاک ایران برای انجام هرچه بهتر پروژه‌های ماندگار خود، اقدام به ایجاد بسترهای جدید در جهت همراهی فعالان عرصه مد و لباس کشور کرده است.

در بیانیه انجمن آمده است:

"تولیدکنندگان و اعضای محترم انجمن صنایع پوشاک ایران، به اطلاع می‌رساند که برای تسهیل در فعالیتهای انجمن و استفاده مطلوب از توان شما بزرگواران "فرم بانک اطلاعات تولیدکنندگان پوشاک کشور" تدوین و طراحی شده است که زمینه ارتباط تولیدکنندگان با انجمن و همچنین بستر حضور و همراهی آنها با پروژه‌های ماندگار انجمن صنایع پوشاک ایران، نظیر "شهرک پوشاک"، "شرکت توسعه صادرات و فروش پوشاک" و همچنین "تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان و احداث شهرک پوشاک" را فراهم می‌کند.

بدیهی است با در اختیار داشتن "فرم بانک اطلاعات تولیدکنندگان پوشاک کشور" می‌توان با سهولت بیشتری ظرفیت بهره برداری تولیدکنندگان از امتیازات مختلف، مانند تسهیلات تولید، ارتباط و هم افزایی با برندهای خارجی، در اختیار داشتن 20 درصد تولید داخلی برندهای خارجی (در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی برندهای خارجی) و استفاده از بن خرید سازمان‌ها و ارگان‌ها را فراهم ساخت.

به همین خاطر خواهشمند است با رجوع به سایت انجمن صنایع پوشاک ایران به آدرس IAOCI.IR/FORM و تکمیل "فرم بانک اطلاعات تولیدکنندگان پوشاک کشور" انجمن صنایع پوشاک ایران را در خدمت رسانی به تولید کنندگان بزرگوار پوشاک یاری رسانید."

به هر روی، فعالیت‌هایی همچون ایجاد شهرک‌ها و مجتمع‌های تولیدی پوشاک در کشور با رویکرد صادرات و با همکاری و هماهنگی سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط بر اساس قوانین و مقررات و سند چشم‌انداز توسعه کشور نیاز به همراهی و نگاه مساعد همه فعالان و مسئولان دارد و امید است در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این جریان باشیم.

البته در این بین توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز اعضا و برگزاری همایش‌های تخصصی و میزگردها و همچنین حضور در همایش‌های داخلی و بین‌المللی را نباید فراموش کرد و بستر و ساز و کار لازم جهت پذیرش وظایف و اختیارات اجرایی افراد متخصص را فراهم کرد.