سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اگر بر این مهم قائل باشیم که استفاده از شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ارتباطی، یکی از عوامل مهم در رشد کسب‌وکارهای مد پوشاک در سراسر جهان است، اما توجه به این نکته که ما تا چه اندازه از ظرفیت‌های داخلی برای پرداختن به این مهم بهره برده‌ایم جای تأمل دارد.

حتی کمتر شاهد آنیم که برندهای معتبر با فعال نگه داشتن کانال مجازی خود بتوانند اطلاع‌رسانی زمان حراج‌ها یا رونمایی از کالکشن‌های گوناگون به مشتریان ثابت و درحقیقت طرفداران خود را به درستی انجام دهند.

شاید استفاده از شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ارتباطی برای ارائه آخرین طرح‌ها و مدل‌ها به مشتریان بالقوه و بالفعل مد و لباس اسلامی و ایرانی مهمی بوده که کمی مغفول مانده است.

حتی امروزه که مقوله آموزش مجازی در این عرصه مطرح است، می‌توان پیشنهاد کرد با دعوت کردن استادان متخصص ایرانی و خارجی در حوزة مد پوشاک و برگزاری کارگاه‌های چندروزه مبتدی و حرفه‌ای، نکات مهم طراحی و تولید را به اعضای فعال گروه‌ها و کانال‌ها آموزش داد و از این فرصت به عنوان یک رکن آموزشی بهره گرفت.

البته شناسایی، حفظ و ارتباط با مشتریان که به‌عنوان یک عامل مهم در رشد کسب‌وکارهای مد پوشاک اسلامی ایرانی مطرح‌شده است، نیاز به مطالعه و پژوهش و ایجاد یک هدف و هویت برای برند در راستای نگهداری و جلب اعتماد مستمر میان طرفداران یک برند دارد اما نباید فراموش شود که شاید همین شبکه‌های اجتماعی فرصت مناسبی برای یادآوری پویا و در اصطلاح آنلاین این نکات را نیز فراهم کند.

ایجاد یک برند هدف‌دار که در راستای سبکی خاص و به‌صورت تخصصی به تولید پوشاک بپردازد، نیازمند در داختیار داشتن ابزاری است که بتواند طیف وسیعی از مخاطبان را از اهداف و داشته‌های خود مطلع کند و در این مسیر نباید از نقش پررنگ کانال‌های ارتباطی مجازی غافل شد.

به‌کارگیری استراتژی‌های خلاق و نوآورانه، تشکیل یک تیم مجرب و متخصص و سامان‌دهی مناسب گروه‌ها و کانال‌ه و همچنین معرفی مسئولین، سیاست‌مداران، هنرمندان، بازیگران، مجریان رادیو تلویزیون و حتی فوتبالیست‌هایی که از چنین محصولاتی آن هم با نشان "با افتخار ساخت ایران" استفاده می‌کنند، همگی از راهکارهای رشد و توسعه این فضاها در مسیر معرفی هر چه بهتر و بیشتر پوشاک ایرانی با تکیه بر فضاهای مجازی هستند.