به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سومین نشست نقد و بررسی ششمین جشنواره مد و لباس فجر و جلسه شورای برنامه‌ریزان هفتمین دوره این جشنواره برگزار شد.

این جلسه با حضور حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و دبیران بخش‌های مختلف و با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف دوره‌های قبلی جشنواره مد و لباس فجر و نگارش پیش نویس احکام شورای برنامه ریزی دوره هفتم برپا شد.

تحلیل میزان موفقیت بخش‌های علمی و دانشگاهی و لزوم بررسی میران کاربردی بودن مقالات برتر، تأکید بر جلب توجه تمام اقشار جامعه و همراه داشتن آنها در تمام مراحل کاربردی ساختن مقالات و رویکردها، توجه به کاربردی ساختن لباس های فصول مختلف و تفکیک بخش های لباس با تکیه بر فصل های مختلف در جشنواره و تقدیر از تفکیک بخش‌هایی همچون علمی دانشگاهی و کودک و نوجوان از جریان جشنواره مد و لباس فجر از مهمترین بخش‌های این جلسه بود.

لزوم توجه بیشتر به حضور پررنگ، خلاقانه و فعالانه طراحان، تولیدکنندگان، دارندگان مزون ها و صاحبان برندها از سراسر کشور در این رویداد و توجه به کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه در کنار موضوع کمیت نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین برخی از کارشناسان حاضر بر این نکته تأکید داشتند که می توان کمیتی برای میزان دریافت اثر از شرکت کنندگان را مطرح و در تعداد آثار راه یافته به جشنواره حساسیت بیشتری قائل شد.

توجه به مبانی نظری و مبانی اندیشه‌ای موضوعات جشنواره و بررسی مصادیق موجود از دیگر بخش های مطرح بود و کارشناسان با تأکید بر اینکه تمام تدابیر جشنواره فجر مبتنی بر افزایش گستره فعالیت و افزایش جذب افرادی است که در جشنواره حضور موفق دارند، بر لزوم تقدیر از تفکر اسلامی و ایرانی در میان آثار تأکید کردند.

حاضران در این جلسه با تأکید بر اینکه فراگیری یک اثر به معنای گسترش یک جریان فکری در جامعه است اظهار داشتند که جشنواره فجر، مبدع استفاده از انواع پارچه و لباس در جامعه است و معرفی مدسازان و سبک سازان به جامعه ایرانی از مسیر جشنواره از مهمترین اهداف به شمار می‌رود.

نگارش پیش نویس احکام شورای برنامه ریزی، لزوم تفکیک جایگاه‌های شخصی و صنعتی در بخش‌های مختلف جشنواره و تأکید بر لزوم افزایش کیفیت شاخص‌های مربوط به چینش بخش‌های مختلف جشنواره از دیگر بخش‌های این جلسه بود.