سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ریحانه زارع، مدیر مؤسسه هنری مد و لباس "نگاه" درباره روند فعالیت این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مجموعه ما به شکل تخصصی در زمینه طراحی و تولید کاتالوگ و ژورنال فعالیت چشمگیری داشت اما متأسفانه به دلیل برخی رفتارهای غیرقانونی و فاقد مجوز از برخی دیگراز فعالان این حوزه، عملکرد ما و بسیاری دیگر از همکاران دارای مجوز هم تحت الشعاع قرار گرفت.

زارع تصریح کرد: ما خواهان احیای فعالیت مؤسسات تولید ژورنال هستیم و باید با ساماندهی این عرصه، به رونق چاپ کاتالوگ و ژورنال‌های مد و لباس اسلامی ایرانی یاری رساند.

او افزود: متأسفانه هنوز هم شاهد آنیم که بسیاری از کسانیکه مجوز فعالیت نداشته اند، همچنان به شکل گسترده در این زمینه و حوزه های جانبی آن همچون مدلینگ و شوی زنده لباس فعالیت دارند و مؤسساتی همچون "نگاه" که هنوز هم دارای مجوز فعالیت هستند نمی توانند در این زمینه آثاری را روانه بازار کنند.

زارع با تأکید بر اینکه طراحی و تهیه ژورنال، یکی از نیازها و حلقه های اصلی زنجیره مد و لباس است اظهار داشت: ما حتی چندی پیش، تهیه ژورنال شیما برای وزارت ارشاد را در دستور کار داشتیم که با نظارت بنیاد ملی مد و لباس منتشر شد و آثار تمام طراحانی که از بنیاد ملی مد و لباس نشان شیما دریافت کردند در آن درج گردید.

او بیان کرد: چنین اقدامات و ژورنال های مشابه آن، نشان از اهمیت نقش ژورنال در معرفی طرح ها و طراحان یک کشور به دیگر نقاط جهان دارد و مادامی که مؤسسات دارای مجوز، انگیزه ای برای فعالیت نداشته باشند این مؤسسات بدون مجوز هستند که اقدام به نشر و معرفی آثاری می کنند که شاید چندان با عرف و هنجارهای اجتماعی ما سازگار نباشد.

مدیر مؤسسه هنری مد و لباس "نگاه" در خاتمه گفت: مدیران در تمامی دستگاه‌های ذیربط همچون وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا نیروی انتظامی باید بدانند که گرفتن آزادی عملکرد ازمؤسسات فعال در عرصه مد و لباس مشکلی را حل نمی‌کند و اگر فعالیت همه افرادی که در زمینه تهیه ژورنال مد و لباس چه با مجوز و چه بدون مجوز در ایران آثاری را تولید می کنند به خوبی رصد شود، شاهد پیشرفت قانونی این عرصه در کشور خواهیم بود.