سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نیک‌بخش تهرانی هنرمند طراح زیورآلات چند سالی است که به همراه پدر خود، زیورآلاتی نوستالژیک را با استفاده از چینی‌های گل سرخی و با عنوان برند "نیکسا" طراحی می‌کنند.

تهرانی دراین باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: پدرم بیش از 8 سال است که به طور حرفه‌ای در زمینه طراحی و ساخت زیورآلات برنج و نقره فعالیت می‌کند و من هم از سه سال پیش و تقریباً از زمان شکل گرفتن ایده زیورآلات چینی گل سرخی با او در این زمینه همراه شدم.

او با اشاره به اینکه ایده طراحی و ساخت این نمونه زیورآلات از قاب گرفتن یک ظرف چینی گل سرخی و شکسته شکل گرفت بیان کرد: چینی گل سرخی برای اغلب ما ایرانیان نوستالژیک است و در بیشتر خانه ها نمونه های از آن یافت می شود؛ در ابتدا طرح‌های ساده ای از زیورآلات را ارائه کردیم اما به مرور و با توجه به استقبال مخاطبان وجوه هنری طراحی آنها را افزایش دادیم و به نمونه های جدیدتر نزدیکتر شدیم .

این طراح زیورآلات افزود: برای طراحی قاب چینی‌های در دست، بیشتر از طرح‌های اسلیمی استفاده می کنیم و به هیچ عنوان به سراغ نمونه‌های سرامیکی از چینی گل سرخی نرفته ایم و تأکید داریم که آثار با استفاده از همان چینی‌های نوستالژیک طراحی و ساخته شود و مرتب در حال خرید این نمونه چینی از اقوام و دوستان خود هستیم.

تهرانی با اشاره به ساخت بیشتر نمونه‌ها با استفاده از فلز برنج و نقره اظهار داشت: البته بنا بر سفارشات دریافتی از سایر فلزات گران قیمت همچون طلا نیز برای ساخت استفاده می‌شود اما آنچه که وجه مشترک همه آثار است اینکه من و پدرم سعی میکنی احساس نهفته در این چینی خاطره انگیز را به مخاطب منتقل کنیم.

او در خاتمه گفت: افرادی که ظروف چینی قدیمی در منازل خود دارند که چندان قابل استفاده نیست می‌توانند یک یا چند نمونه زیورآلات از آن ظرف را در اختیار داشته باشند و ما کار طراحی و ساخت آنها را برایشان انجام می دهیم.

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش اثر به لینک تلگرام برند نیکسا به نشانی @niksa_handmade مراجعه و یا با شماره ٠٩١٢٣١٢١٠٥٩ تماس حاصل نمایند.

در ادامه تصاویری از نمونه زیورآلات چینی گل سرخی برند "نیکسا" را ببیند:

زیورآلات چینی گل سرخی

زیورآلات چینی گل سرخی

زیورآلات چینی گل سرخی

زیورآلات چینی گل سرخی

زیورآلات چینی گل سرخی