سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نمایشگاهی از آثار طراحی لباس‌های اسلامی ایرانی با عنوان "زنان ایران زمین" در نگارخانه آفتاب برپا شده است. این نمایشگاه با آثاری از مریم مفیدی در این مجموعه برپا شده و تا ۳۰ شهریور همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ در محل فرهنگسرای آفتاب به نشانی تهران، خیابان دکتر شریعتی، روبروی خیابان دولت، خیابان امامزاده، میزبان علاقه‌مندان است.

قرار است در طول برگزاری این نمایشگاه، نشست موضوعی با عنوان "بررسی مد و نقش آن در بین جوانان" روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۰/۳۰ تا ۱۱/۳۰ با حضور مریم مفیدی و معصومه امیری و همچنین کارگاه آموزش بستن انواع شال و روسری در روز دوشنبه ۲۷ شهریور ساعت ۱۰/۳۰ تا ۱۱/۳۰ با حضور مریم مفیدی و معصومه امیری در نگارخانه آفتاب برگزار ‌شود.

 

مریم مفیدی، کارشناس طراحی پارچه و لباس و طراح لباس آثار نمایشگاه "زنان ایران زمین" درباره این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ایده اصلی این نمایشگاه درارتباط با کولاژ مجموعه‌ای از ضایعات نساجی است که به هر دلیل دیگر در کارخانجات نساجی قابل استفاده نیستند.

مدل مانتو

طراح لباس آثار نمایشگاه "زنان ایران زمین" افزود: از ضایعات نساجی و با سرمایه ۰ ۳۰ هزارتومانی به طراحی و دوخت 200 مانتو رسیده است.

او همچنین به فعالیت خود در کارخانجات نساجی اشاره کرد و گفت: در تولید صنعتی، لایه‌های پارچه‌ها پهن می‌شوند، چیدمان الگو انجام می‌گیرد و مقدار برش هر لایه مشخص می‌شود اما در سبک آثار نمایشگاه "زنان ایران زمین" طرح‌ها در حین برش ایجاد شده‌اند و در نهایت چیدمانی از برش‌های مختلف در کنار هم منتهی به خلق یک پوشیدنی برای بانوان شده است.

مدل مانتو

مفیدی با اشاره به رونمایی از 25 اثر در این نمایشگله گفت: البته با توجه به وجه خلاقانه و هنری مانتوهای به نمایش درآمده امکان تولید انبوه آنها وجود ندارد، اما در صورت استقبال از طرح‌ها، آثار انتخابی به شکل سفارشی طراحی و دوخته می‌شوند.