سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران که از 13 شهریور ماه هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان بوده است، امروز پنجشنبه 16 شهریور به کار خود پایان می‌دهد.

معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی طراحان و تولید کنندگان لباس ایرانی و برقراری زمینه‌های همکاری دست اندرکاران این حوزه و ایجاد انسجام در بین آنان، ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولید کنندگان و صادر کنندگان پوشاک، ارتقاء سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید برندهای ایرانی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بود.

در پنجمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران، ده‌ها شرکت و واحد تولیدی، برترین تولیدات پوشاک، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در قالب طرحها و رنگ‌های گوناگون و همچنین دستگاهها و تجهیزات تولید پوشاک و نوین‌ترین طرح‌ها و مدل‌های طراحی و تولید پوشاک را در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

در این نمایشگاه بیش از 60 شرکت داخلی ضمن ارائه جدیدترین کلکسیون‌های تولیدی خود، نوین‌ترین طرح‌های تولیدی برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی را مطرح و معرفی کردند.

ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقای سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی می‌توانند له عنوان اهم اولویت‌ها در راستای برپایی پنج دوره این جشنواره معرفی شوند.

تا پیش از دوره سوم، این نمایشگاه پوشاک به صورت تخصصی و داخلی برگزار می‌شد اما طی جلسات مشترکی که با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، نمایندگان انجمن‌های صنایع نساجی، اتحادیه تولیدی و فروشندگان پوشاک تهران، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی ایران، مسئولان برگزاری نمایشگاه و مدیر کل صنایع نساجی ایران تشکیل شد، سه دوره متمادی است که نمایشگاه پوشاک ایران به صورت بین المللی و با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار شود.

براساس مصوبه این جلسه، هر ساله ۷۰ درصد از فضای نمایشگاهی در اختیار شرکت‌های داخلی و ۳۰ درصد باقی مانده برای شرکت‌های خارجی اختصاص داده شده است.