سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مینو پدرام، طراح لباس، مدرس دانشگاه و عضو شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان درباره ضرورت و اهمیت برپایی این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: پیشنهاد برپایی چنین جشنواره‌ای زمانی مطرح شد که به ظرفیت‌های بالای این حوزه در زمینه طراحی و تولید در خلال برگزاری جشنواره‌های فجر پی بردیم و بر آن شدیم این رویداد را به شکل مستقل برگزار کنیم.

پدرام با اشاره به اهمیت موضوع طراحی و تولید برای گروه های سنی کودک و نوجوان و نبود ارتباط مؤثر میان جامعه طراحان و تولیدکنندگان در این بخش اظهار داشت: بدون شک هر کدام از جشنواره‌ها فرصتی مغتنم برای گردهمایی و شناسایی نیروهای متخصص و کارآمد در این حوزه است که تعامل مؤثر و پویا میان آنها به توانمندسازی صنعت پوشاک کودک و نوجاون منجر خواهد شد.

او گفت: اولویت نخستین جشنواره لباس کودک و نوجوان، تولیده انبوه آثار برگزیده به منظور رفع خلاء‌های موجود در بازار است و امید است در راستای برپایی چنین رویدادی، شاهد هم‌افزایی مؤثر میان طراحان، صنعتگران و اساتید دانشگاه باشیم.

این مدرس دانشگاه بر لزوم جلب اعتماد طراحان برای حضور مؤثر در سیاست‌گزاری نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان تأکید و تصریح کرد: بازار داخلی در زمینه پوشاک کودک و نوجوان نیازمند تعامل بیشتر با طراحان است چرا که شاهد آنیم بخش وسیعی از واردات پوشاک به کشور در زمینه تأمین البسه همین گروه‌های سنی انجام می‌شود.

پدرام افزود: لازم است طراحان و تولیدکنندگان به تأثیرگذاری این جشنواره بر روی بازار اعتقاد داشته باشند و آن را بستری برای رونق طراحی و تولید لباس کودک و نوجوان با تکیه بر استانداردهای جهانی بدانند.

او بر لزوم توجه به ابعاد آموزشی لباس کودک و نوجوان تأکید کرد و گفت: برپایی کارگاه های آموزشی در تمام زمینه‌های مرتبط با این موضوع از انتخاب پارچه، طرح، رنگ، سایزبندی و توجه به الگوهای روانشناختی و ارگونومی کودکان و نوجوان از اهم برنامه‌های این جشنواره است.

نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان به همت بنیاد ملی مد و لباس کشور و انجمن طراحان لباس و پارچه ایران، پاییز سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

این رویداد در هفت بخش شامل طراحی پارچه، طراحی لباس، نمایش لباس‌های اجراشده، کارگاه‌های آموزشی، گفت‌وگو و نشست، بخش صنعت و تولید و مسابقه زنده تیمی میزبان علاقه مندان است.

فعالان حوزه طراحی و تولید لباس کودک و نوجوان، می‌توانند متن کامل فراخوان نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان را در سایت رسمی بنیاد ملی مد و لباس کشور به نشانی www.iranmode.com مشاهده کنند.