سرویس مد و لباس هنرآنلاین: جشن حافظ یا جشن سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر، نام جشنواره ای است که از سال 1376 که اولین دوره آن به همت زنده یاد علی معلم برگزار شد، تا کنون همه سال توسط مدیر مسئول و سردبیر مجله سینمایی دنیای تصویر در کشور برگزار می شود و این جشن مکملی برای جشنواره فیلم فجر بوده است. 

اما هفدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ در حالی برگزار شد که جای زنده یاد علی معلم بنیانگذار جشن خالی بود.

البته اهمیت این جشن برای حوزه مد و لباس از زمانی آغاز شد که سال گذشته شاهد تحولی در امر طراحی لباس برای بازیگران زن و مرد حاضر در این جشن بودیم و تقریبا می توان گفت تمام رسانه ها به متن و حواشی لباس بازیگران حاضر در شانزدهمین جشن حافظ پرداختند.

تعدادی از رسانه ها از توجه هنرمندان به مقوله طراحی لباس متفاوت برای حضور در چنین رویدادهایی تقدیر کردند و برخی دیگر حاضران در این جشن را به دلیل آوانگارد بودن طرح هایی که جامعه توان پذیرش آن را ندارد یا بدسلیقگی در طراحی و یا انتخاب رنگ نامناسب و یا خروج از خط قرمزهای حاکم بر کشورمان سرزنش کردند.

به همین دلیل هفدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ برای جلوگیری از حواشی و دردسرهای سال گذشته، بدون حضور عکاسان رسانه‌ها برگزار و عکس های مراسم از سوی مسئولان برگزاری جشن  ارسال شد.

اما فارغ از پوشش سایر بازیگران این جشن که شاید بهتر است در این دوره چندان مورد نقد و تحلیل رسانه ای قرار نگیرد، طراحی لباسی که به یاد علی معلم بر تن آذر معماریان، دیده شد در نوع خود جالب توجه بود.

در ادامه تصویری از لباس طراحی شده برای آذر معماریان، همسر مرحوم علی معلم را در هفدهمین جشن حافظ ببینید:

هفدهمین جشن حافظ در تالار وزارت کشور