سرویس مد و لباس هنرآنلاین: دومین رویداد کارآفرینی "مدوتک" 25 تا 27 مرداد توسط مؤسسه ایده پردازان خلاق آرتام "صاحب امتیاز خبرگزاری مدوپوشاک" با هدف ارتقاء و رشد گروه‌های مستعد در حوزه مد و پوشاک اسلامی برگزار می‌شود.

این دومین رویدادی است که با همکاری گروهی از متخصصان حوزه تکنولوژی، مد و لباس و حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار می‌شود.

نشست خبری این رویداد، صبح روز یکشنبه، 22 مرداد در هتل اسپیناس پالاس تهران، محل برگزاری این رویداد برگزار شد.

مهدی معصومی، مدیرعامل و صاحب امتیاز خبرگزاری مدوپوشاک و برگزار کننده این رویداد درباره اهداف و برنامه‌های پیش رو گفت: این روزها ایده‌ها زمانی می‌توانند به شکل ایده آل ظهور و بروز پیدا کنند که ضمن روبرویی با موج جدیدی از تکنولوژی‌های روز دنیا، بستری را برای رشد و شکوفایی عرصه های گوناگون فراهم کنند.

معصومی با اشاره به اینکه در سال گذشته، رویداد مد و تکنولوژی با حضور 100 نفر از جوانان مستعد در این حوزه برگزار شد بیان کرد: تلفیق تکنولوژی و صنعت پوشاک می‌تواند فرصت خوبی را در اختیار کارآفرین‌های ایرانی قرار دهد و تعامل میان فعالان عرصه مد و لباس و متخصصان حوزه تکنولوژی را شاهد باشیم.

برگزارکننده رویداد کارآفرینی "مدوتک" با تأکید بر اینکه عدم ورود جدی فناوری های نوین به این صنعت موجب شده که سهم عمده ای از بازار داخلی به رقبای خارجی اختصاص داده شود اظهار داشت: امیدواریم در ادامه برگزاری این رویداد بتوانیم از ورود کسب و کارهای نوپا و ایده های جدید به حوزه پوشاک حمایت کنیم.

او افزود: ما معتقدیم به عنوان یک جامعه رو به رشد این فرصت را داریم تا همگام با تکنولوژی روز دنیا، صنعت پوشاک اسلامی و ایرانی را متحول می‌کنیم و جریان مد در کشورمان از جریان رشد تکنولوژی در جهان مستثنی نیست.

نشست خبری دومین رویدار کارآفرینی

در ادامه این نشست خبری، مدیر عامل هتل اسپیناس پالاس تهران به عنوان میزبان دومین رویداد کارآفرینی "مدوتک" بیان کرد: افتخار بزرگی است که در این مجموعه، میزبان جوانانی هستیم که به حوزه مد و تکنولوژی ورود یافته و امیدوارم زمینه های مساعد برای رشد و شکوفایی ایده های ارزشمند آنها مهیا شود.

او افزود: من ایرانی نیستم و پیش از این در کشورهای اروپایی شاهد برگزاری استارت‌آپ‌هایی از این دست بوده ام که در پی ایده های نو دست به کارآفرینی زده و مسیرهای موفقی را در حوزه تجارت رقم زده اند.

مهیار ویلیانی، مدیر اجرایی رویداد کارآفرینی "مدوتک" در ادامه با اشاره به بازتاب‌های گسترده خبری در پی برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی "مد و تک" در سال گذشته اظهار داشت: با توجه به حمایت هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد ریاست جمهوری شاهد بودیم بر آن شدیم تا دومین دوره این رویداد را برگزار کنیم و جا دارد از شرکت صنایع چرم خورشید و حمایت های به عمل امده از سوی ایشان نیز تشکر کنیم.

ویلیانی گفت: در این رویداد زمینه لازم برای گرد هم امدن بیش از 150 جوان خلاق و ایده پرداز در زمینه های طراحی مد و لباس، مدیران تجاری، برنامه نویسان و بازاریاب هاست و در قالب این جریان سه روزه یاد خواهند گرفت که چگونه می توانند یک تیم تشکیل داده و ایده خود را به عمل نزدیک کنند.

او با اشاره به اینکه این استارت آپ مد و تکنولوژی پنجمین استارت‌اپ در سراسر دنیاست بیان کرد: رویداد کارآفرینی مد و تکنولوژی به ترتیب در سال های 2014 در امریکا، 2015 در پاریس، 2016 در برزیل و ایران و امسال نیز برای پنجمین دوره در کشورمان برگزار می‌شود.

نشست خبری دومین رویدار کارآفرینی

در ادامه نشست، دانا ماشاالله‌پور از اعضای تیم برگزاری این رویداد به برگزاری 54 ساعتی آن اشاره کرد و گفت: برآنیم تا عزم خود را برای هرچه نزدیک تر شدن  ایده ها به اجرا در حوزه کسب و کار مد نزدیک کنیم و این روند به جوانان فرصت خواهد داد تا ایده های خود را با صاحبان کار در میان گذاشته و در ادامه ضمن اعتماد سازی میانبرندها و صاحبان ایده، ذهن های خلاق به هم نزدیک تر شوند.

او همچنین به برگزاری این رویداد در شهرهای مختلف کشور طی دوره های آتی خبر داد و گفت: هدف ما در وهله نخست آشنا کردن ایده ها و ذهنیت ها با سازه های قابل پذیرش در داخل مرزهای کشورمان است و در ادامه امیدواریم تا حرکات انجام شده و پرورش یافته بر اساس استاندادهای جهانی به نقاط مختلف جهان صادر شوند.

امیررضا محمدی، دیگر عضو تیم برگزاری این رویداد نیز گفت: استارت‌آپ لزوماً یک وب سایت و یا اپیلیکیشن موبایل نیست؛ این جریان در حقیقت یک شبیه ساز کارآفرینی است و خوشبختانه از میان گروه هایی که سال گذشته در این رویداد حضور داشته اند، 4 گروه موفق شده اند تا ایده های خود را به منصه ظهور درآورند.