سرویس مد و لباس هنرآنلاین: جایزه دیزاین A یا A' Design Award  یکی از بزرگترین رقابت‌های جهانی در زمینه طراحی است که به بهترین طرح‌ها، مفاهیم دیزاین، تولیدات و خدمات در این حوزه اعطا می‌شود.

این مسابقه سالانه در ایتالیا برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان از سراسر دنیا می‌توانند در آن شرکت کنند. در این رقابت، هم طرح‌های نهایی و هم طراحی‌هایی که در مرحله ایده هستند می‌توانند ارائه شوند. هدف اولیه مسابقه، پشتیبانی از فرهنگ جهانی دیزاین و ایجاد فرصت تبلیغات برای برندگان و نیز ایجاد مشوق‌هایی برای داوطلبان است تا بتوانند ایده‌هایی برای طرح‌های عالی و برتر جهت آینده بهتر ارائه دهند.

دیزاین A تنها یک جایزه نیست بلکه وجود آن بر پیشانی هر طرحی نشانگر کیفیت و کامل بودن طرح است. این جایزه در جهان شناخته شده است و توجه شرکت‌ها، حرفه‌ای‌ها و گروه‌های علاقه‌مند به دیزاین را جلب می‌کند.

در آخرین دوره از این مسابقه، ندا قدیر بانوی ایرانی فعالی در زمینه طراحی طلا و جواهر از اعضای هیئت داوران این رویداد بین‌المللی بود.

کانسپت COLORFALL اثر ندا قدیر در سال 2015 برنده جایزه نقره مسابقه A' Design Award 2015 در بخش Jewelry, Eyewear and Watch Design شد و از همین رو در سال جدید به عنوان عضور هیئت داوران همین بخش به این مسابقه دعوت شد.

او فارغ‌التحصیل مقطع فوق لیسانس دانشگاه هنرهای زیبای تهران است و تاکنون در میان برگزیدگان و فینالیست‌های مسابقات معتبر طراحی جواهرات نظیر MEJURI,JMA,SBDA در سال‌های 2013-2014 قرار داشته است.

ندا قدیر درباره جزئیات حضور خود به عنوان داور A' Design Award 2017 به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مسابقه و جایزه دیزاین A در رده‌های مختلفی همچون طراحی صنعتی، طراحی گرافیکی، طراحی داخلی و معماری و جوایز مهندسی و هنری همه ساله در کشور ایتالیا برگزار می‌شود و از سراسر جهان طیف گستردهای از هنرمندان در بخش‌های مختلف شرکت می‌کنند.

قدیر با اشاره به توجه این رویداد بین‌المللی به مقولاتی همچون خلاقیت، ارگونومی، زیبایی، تکنولوژی و مهندسی محصول در گزینش طرح‌های برتر اظهار داشت: البته تمرکز این مسابقه صرفاً بر یک مفهوم خلاقانه و بدیع نیست و معیارهای بسیاری متنوعی برای سنجش آثار به واسطه میزان کارایی وجود دارد و دسته بندی‌های انجام گرفته به لحاظ موضوعی نیز از همین گستردگی در اهداف برپایی نشأت می‌گیرد.

او ادامه داد: پشتیبانی از فرهنگ جهانی طراحی از اهداف برپایی این رویداد است و لازم است در این مسیر طراحان با استنتاج از داشته‌های داخلی و با تکیه بر فرهنگ و تمدن هر کشور برای حضور در این رقابت خود را آماده کنند.

داور ایرانی حاضر در A' Design Award 2017 افزود: البته در عرصه‌های بین المللی همچون این مسابقه مشهود است که هنوز هم توجه به کسب سود در بازار کشورمان بر طراحی در حوزه طلا و جواهر ایرانی ارجح است که این امر در کشورهای صاحب عنوان در این عرصه همچون امریکای جنوبی، کشورهای شرق آسیا و برخی کشورهای اروپایی و افریقایی به شکل معکوس است.

قدیر با اشاره به کسب مقام نخست بخش طراحی طلا و جواهر این مسابقه از سوی دو شرکت ایرانی بیان کرد: "کیا گالری" و "کارین استودیو" دو نماینده از کشورمان بودند که مقام طلای مسابقه را کسب کردند و در این رقابت جهانی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشتند.

قدیر در خاتمه به دعوت مجدد برگزار کنندگان A' Design Award از او برای داوری این رویداد در سال 2018 اشاره کرد و از احتمال حضور خود برای دومین بار در مقام داور بخش طراحی طلا و جواهر خبر داد.