سرویس مد و لباس هنرآنلاین: همایش آفرینش موفقیت پایدار در مراکز خرید و صنعت خرده‌فروشی با رویکرد پوشاک از سوی ماهنامه اقتصادی فرهنگی "تجارت طلایی" و مهندسین مشاور آفرینش فضای نو در روز 26 تیرماه در سالن همایش‌های موسسه تحقیقاتی نهال و بذر استان البرز برگزار می‌شود.

علی خانی، دبیر این همایش درباره اهداف و ویژگی‌های این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این همایش برای سومین سال است که برگزار می‌شود. در دوره‌های گذشته با رویکردهایی همچون ساختمان و فرصت‌ها سرمایه‌گذاری همایش را برگزار می‌کردیم. با توجه به اهمیت پوشاک در حوزه اقتصادی و فرهنگی، این بار محوریت موضوعی همایش را در ارتباط با مقوله مد و لباس در نظر گرفتیم.

خانی با اشاره به لزوم ارتقاء سطح فرهنگی در مراکز خرید پوشاک اظهار داشت: مراکز خرید با همه اصناف در ارتباط هستند و هر چند بنا بر استانداردهای جهانی بالغ بر 30 درصد از مراکز خرید به فروشگاه‌های پوشاک اختصاص دارد، اما در ایران این رقم به بیش از این‌ها افزایش یافته و همین امر بر ضرورت توجه به مراکز خرید مد و لباس صحه می‌گذارد.

دبیر همایش آفرینش موفقیت پایدار در مراکز خرید و صنعت خرده‌فروشی با رویکرد پوشاک ادامه داد: به هر روی هدایت، حراست و امنیت مراکز خرید اهمیت ویژه دارد و باید به این مهم پرداخت که چرا با وجود بهره‌برداری از مراکز خرید لوکس در بخش‌هایی همچون استان البرز، جمعیت قابل توجهی در آنجا رفت‌وآمد نکرده و همین مقوله از نقاط ضعف حاکم بر صنعت پوشاک کشور به شمار می‌رود.

خانی با اشاره به سخنرانی برخی از فعالان و اساتید صنعت پوشاک ایران در این همایش بیان کرد: به همت ماهنامه اقتصادی فرهنگی "تجارت طلایی"، اواخر تابستان سال جاری از برندهای برتر و موفق تجلیل به عمل می‌آید.