سرویس مد و لباس هنرآنلاین: راضیه بهرمند، کارشناس ارشد صنایع دستی با گرایش طرح و تولید است که در دوره‌هایی از برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر توانسته است در بخش طراحی و دوخت کیف به عنوان برگزیده معرفی شود.

بهرمند درباره فعالیت‌های خود در این حوزه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سال‌هاست که شیوه‌های سنتی و صنعتی طراحی و دوخت کیف را در کنار یکدیگر قرار داده‌ام و در زمان طراحی، شناسایی و جلب ذائقه مخاطب برایم بسیار اهمیت دارد.

او تصریح کرد: برای رسیدن به جایگاه واقعی در زمینه طراحی و دوخت کیف، باید نیم‌نگاهی هم به استانداردسازی طراحی و دوخت کیف با تکیه بر دستورالعمل‌های جهانی داشت.

این طراح کیف با اشاره به لزوم توجه به موضوع ورود طرح به بازار و تولید انبوه اظهار داشت: خلاقیت، نوآوری و توجه به کیفیت کیف از نکات حائز اهمیت است اما توجه به تمامی این موارد زمانی می‌تواند خروجی مناسبی داشته باشد که اصول ارگونومی را هم رعایت می‌کنم تا کیف تولیدشده به بدن آسیبی نزند و این مهم از مسیر استاندارسازی در تولید کیف فراهم می‌شود.

بهرمند با بیان اینکه جشنواره‌ها و محیط‌های نمایشگاهی فضای مناسبی را برای ظهور و بروز خلاقیت‌های این عرصه فراهم می‌آورند اظهار داشت: قرار است در آبان ماه، نمایشگاه گروهی با موضوع صنایع دستی در تهران برگزار شود که من نیز با برخی از آثارم در زمینه طراحی و دوخت کیف در این رویداد حضور دارم.

بهرمند در خاتمه گفت: رشد هنر و صنعت کیف و کفش در ایران مستلزم افزایش دانش آکادمیک فعالان این عرصه است و با توجه به این ضرورت می‌توان امیدوار بود که فارغ‌التحصیلان طراحی صنعتی یا صنایع دستی با تکیه بر دانش تئوریک، به رونق بازار کیف و کفش ایرانی کمک کنند.