سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: ترزا می، در پاسخ به سوال خبرنگار ایدپندنت مبنی بر اینکه فکر می‌کند به کدام شخصیت مجموعه آثار هری پاتر شبیه است، به تلخی گفت: فکر نمی‌کنم هیچ کدام از شخصیت‌های این قصه شبیه من باشد.

ترزا می، به سوال معمولی و ساده‌ای که از او شد واکنش تندی نشان داد. او که به مدرسه‌ای در بیرمنگهام رفته بود، زمانی که صحبت از مجموعه آثار هری پاتر شد، گفت: من همه کتاب‌های هری پاتر را خواندم و همه‌شان کتاب‌های خوبی هستند.

بعد از این جمله، خبرنگار ایندپندنت از او پرسید که کدام یک از کاراکترهای قصه هری پاتر را شبیه خود می‌دانید که ترزا می عصبی پاسخ داد: تو نمی‌توانی چنین سوالی از من بپرسی. فکر نمی‌کنم شبیه هیچ کدام از شخصیت‌های هری پاتر باشم و فکر می‌کنم بزرگسالان هم همچون نوجوانان می‌توانند مخاطب این کتاب باشند.

این در حالی است که در فضای مجازی و رسانه‌های بریتانیا بیش از همه ترزا می را با یکی از شخصیت‌های منفی این داستان دولورس آمبریج قیاس می‌کنند.

ترزا مری می نخست‌وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا است که از سال ۱۹۹۷ نماینده مجلس عوام از میدنهد بوده است. او از سال ۲۰۱۰ تا ماه ژوئیه ۲۰۱۶ وزیر کشور بریتانیا بوده است. ترزا می پس از استعفای دیوید کامرون در پی رأی مردم این کشور مبنی بر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا جانشین او شد. او دومین نخست وزیر زن بریتانیا پس از مارگارت تاچر است.