به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا؛ این داستان‌نویس درباره تاثیر نمایشگاه کتاب تهران بر فضای کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه بسیار خوب استا .ین در حالی است که مهم‎ترین نکته در برگزاری نمایشگاه کتاب دور هم بودن اهل هنر است که موجب تحرک پیدا کردن نویسندگان می‌شود.

آذرآیین افزود: طبیعی است که در چنین نمایشگاهی ناشر فرصتی برای فروش کتاب خود پیدا می‌کند و در آن جا به دنبال سود خود است؛ بنابراین برگزاری نمایشگاه کتاب برای ناشران فرصت خوبی محسوب می‎شود و البته نباید این نکته را فراموش کرد در این موقعیت کتاب هم مخاطب خود را پیدا می‎کند.

این نویسنده با تاکید بر این که خوب است که از این قبیل نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود بیان کرد: مهم این است که در فضای کتاب و کتاب‎خوانی تحولی ایجاد شود و کتاب به فروش برسد و خوانده شود.

آذرآیین در ادامه با اشاره به جدیدترین اثر خود گفت: کار جدیدم "در حال و هوای خوزستان و مسجدسلیمان" نام دارد که رمانی در ارتباط با کشف نفت و تبعات حضور شرکت نفت در زندگی مردم است که در زندگی خانواده‌ای بیان می‌شود. این کتاب در دست انتشار است و به زودی به دست علاقه‌مندان می‌رسد.