سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: چند وقتی هست که ایوانکا ترامپ با کتابی که در حوزه روان شناسی موفقیت نوشته است، سر زبان‌ها افتاده، کتابی به نام "زنانی که کار می‌کنند". او در صفحه فیس بوکش نوشت: "من این کتاب را در زمانی متفاوت از زندگی‌ام نوشته‌ام، تحت تاثیر دوره کارآفرینی و مدیریتی‌ام. دست‌نویس این کتاب را هم پیش از انتخابات در نوامبر سال گذشته تمام کردم."

اکنون مجله آتلانتیک نوشته است که ایوانکا ترامپ فراتر از مسئله اقتباس از نقل قول‌های شاهکارهای ادبی و ... استفاده یا به عبارتی سوء استفاده کرده است.

نقل قول‌های کتاب ایوانکا ترامپ صرفا به نوبلیست معروف آمریکایی تونی موریسون محدود نمی‌شود، و در نوشته او بهره‌برداری‌هایی نیز آثار دیگران خودنمایی می‌کند. دختر ارشد ترامپ در کتابش از گفته‌های شخصیت معروف رمان "دلبند" تونی موریسون گرته‌برداری کرده است، در عین حال ناخنکی نیز به گفته‌های شخصیت‌های بزرگی همچون گاندی یا حتی سقراط زده است تا کتابش را در ظاهر امر، کتابی فرهیخته معرفی کند.

این گرته‌برداری‌ها آنقدر به کرات صورت گرفته است که دیگر نام اقتباس‌ ادبی گویای آن نیست. ترامپ در کتابش به نوعی کلمات نویسندگان دیگر را قرض گرفته است و به نوعی ورژن دیگری از این آثار معروف را در کتابش ارائه کرده است.