سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "پس از طوفان: در ستایش عشق" نوشته‌ فرید قدمی به همراه نقاشی‌های ژیلا منانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، غرفه‌ی نشر ایجاز (فصل پنجم) رونمایی می‌شود. این کتاب که بیش از سه ماه پیش منتشر شده است برای نخستین بار به مخاطبان ارائه می‌شود.

فرید قدمی پیش از این درباره کتاب "پس از طوفان: در ستایش عشق" گفته‌ بود: "این کتاب درباره نقاشی، طوفان، سیاست و عشق است؛ و در آن به نقاشی در مقام طوفانی نگاه شده که مرز بین زبان و شیء را درمی‌نوردد."

در بخشی از کتاب "پس از طوفان: در ستایش عشق" آمده است: "آنچه فرهنگ از نقاش می‌خواهد کشیدنِ نقاشی همچون "نقشه" است: نقشه با این فرض کشیده می‌شود که چیزی آن بیرون وجود دارد، گنجینه‌ای مخفی در انتظار آشکار شدن. راهِ یافتنِ گنج، از پیش، معلوم است. گنجِ فرهنگ جایی آن بیرون نهفته شده و نقاش باید نقشه‌ای برای یافتن‌اش بکشد. نقشه اما به معنای دام نیز است: دامی که فرهنگ در برابر انسان می‌گسترد: نقشه‌ای برای فریفتنِ انسان: تله‌ای برای کشتنِ حیوان: نقاشی به مثابهِ فرهنگ. نقاشی در مقام هنر نقش است، نقشی که نقشه‌ی فرهنگ را بر آب می‌کند: با تن ندادن به ممنوعیت‌های فرهنگ، با تخطی از آن و رسیدن به لحظه‌های متعالی. دست نقاش، همچون پای ولگرد، از مسیرهای ممنوع می‌گذرد. دستِ نقاش در دستِ ولگردهای تاریخ است. دستِ نقاش دام فرهنگ را از کار می‌اندازد تا گاو خشمگین عشق آزاد شود."

این کتاب به‌صورت تمام گلاسه، رنگی، در 46 صفحه و با قیمت پانزده هزار تومان منتشر شده است.