سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: اولین اثر از لیندا گرانت با عنوان "آدم ها و لباس های شان" با ترجمه مصطفی اسلامیه در انتشارات کتاب سرای نیک منتشر شده است.

گرانت نویسنده‌ای 61 ساله است که کار خود را با ستون نویسی نشریه گاردین آغاز و در سال 1993 اولین کتاب خود را منتشر کرد. او هم اکنون نویسنده هشت کتاب است و موفق به دریافت شش جایزه شده است.

"آدم‌ها و لباس‌های‌شان" درباره دختری از یک خانواده مهاجر در انگلستان است. او که هرگز خیال نمی‌کرده خویشاوندی داشته باشد، اما بعد از ماجراهایی عموی خود را پیدا می‌کند؛ مردی که به دلایل عجیب از خانواده طرد شده است.

"آدم‌ها و لباس‌های‌شان" به نوعی بازگو کننده زندگی خود نویسنده است. گرانت خودش همانند داستان این کتاب از تباری روسی-لهستانی بوده که خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کرده‌اند. ماجرای شخصیت اصلی کتاب هم شبیه به زندگی نویسنده است و در واقع گرانت از زندگی خودش برای نوشتن این کتاب الهام گرفته است.

این رمان بر لباس‌هایی که آدم‌ها می پوشند تاکیدی خاص دارد، مترجم در مقدمه می‌نویسد: در حقیقت لباس‌هایی که آدم ها می‌پوشند، بازتاب دهنده‌ شخصیت و سلیقه‌ آن‌هاست، اما لیندا گرانت همین پوشش ظاهری آدم‌ها را بهانه می کند تا به ژرفای خواست‌ها، باورها و معیارهای اخلاقی بپردازد که در پس آن لباس‌ها پنهان است، زیرا به عقیده‌ او لباس‌هایی که آدم‌ها می‌پوشند یک جوری دگرگونشان می‌کند. آن‌ها را از بیرون تغییر می‌دهد.

این کتاب در 344 صفحه و با قیمت 29 هزار تومان منتشر شده است.