به گزارش هنرآنلاین، در این دوره‌ی دوازده جلسه‌ای، ویرایش صوری و زبانی به صورت نظری و کارگاهی تدریس می‌شود. شرکت در این دوره نیاز به گذراندن آزمون ورودی دارد که در آن توانایی هنرجو در زبان فارسی و انگلیسی (با اولویت زبان فارسی) و معلومات عمومی سنجیده می‌شود. پس از گذراندن این دوره به کسانی که در آزمون پایانی موفق شوند، گواهی‌نامه داده خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دریافت کارتِ شرکت در آزمون ورودی، که سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۰ برگزار می‌شود، باید تا ۲۰ اردیبهشت در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست) نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند. افرادی که در آزمون ورودی این دوره پذیرفته شوند، پس از ثبت‌نام، از سی خرداد در روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۳ می‌توانند در کلاس حضور یابند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرید.

کارگاه آموزش ترجمه

مرکز فرهنگی شهر کتاب دوره‌ی «آموزش ترجمه» را با تدریس استاد علی‌ صلح‌جو در ۱۰ جلسه برگزار می‌کند. در هر جلسه ابتدا نکته‌ای درباره‌ی مسائل نظری ترجمه (زبان‌شناسی ترجمه) توضیح داده می‌شود و سپس یک یا چند قطعه متن به شیوه‌ی گروهی و مقایسه‌ای از انگلیسی به فارسی ترجمه و تحلیل می‌‌شود تا ترجمه‌ی مطلوب به دست آید. متن‌ها عموماً از حوزه‌ی علوم انسانی و اجتماعی و در سطح دانش‌آموختگان کارشناسی است.

شرکت‌کنندگان در این دوره، پس از گذراندن آزمون ورودی (ترجمه‌ی متنی کوتاه) و آزمون نهایی، گواهینامه می‌گیرند. برای گرفتن کارت شرکت در آزمون ورودی که شنبه ۱۶ اردیبهشت ساعت ۱۴ برگزار می‌شود، تا ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند در ساعت اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست) نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنید و برای گرفتن اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرید.

این دوره ده جلسه‌ای است و آغاز آن شنبه ۲۷ خرداد ساعت ۱۴ تا ۱۷ است.

با توجه به محدودیت ثبت‌نام، اولویت با کسانی است که زودتر نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کنند. بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت، مهلت ثبت‌نام زودتر از زمان تعیین‌شده پایان خواهد یافت