سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: جلسه نقد و بررسی کتاب "پس از طوفان: در ستایش عشق" نوشته فرید قدمی با نقاشی‌های ژیلا منانی در کتاب فروشی علمی فرهنگی برگزار می‌شود. این نشست با حضور فرید قدمی و مهسا ملک مرزبان برگزار می‌شود.

بخشی از کتاب "پس از طوفان: در ستایش عشق":"آنچه فرهنگ از نقاش می‌خواهد کشیدنِ نقاشی همچون "نقشه" است: نقشه با این فرض کشیده می‌شود که چیزی آن بیرون وجود دارد، گنجینه‌ای مخفی در انتظار آشکار شدن. راهِ یافتنِ گنج، از پیش، معلوم است. گنجِ فرهنگ جایی آن بیرون نهفته شده و نقاش باید نقشه‌ای برای یافتن‌اش بکشد. نقشه اما به معنای دام نیز است: دامی که فرهنگ در برابر انسان می‌گسترد: نقشه‌ای برای فریفتنِ انسان: تله‌ای برای کشتنِ حیوان: نقاشی به مثابهِ فرهنگ. نقاشی در مقام هنر نقش است، نقشی که نقشه‌ی فرهنگ را بر آب می‌کند: با تن ندادن به ممنوعیت‌های فرهنگ، با تخطی از آن و رسیدن به لحظه‌های متعالی. دست نقاش، همچون پای ولگرد، از مسیرهای ممنوع می‌گذرد. دستِ نقاش در دستِ ولگردهای تاریخ است. دستِ نقاش دام فرهنگ را از کار می‌اندازد تا گاو خشمگین عشق آزاد شود."

این نشست جمعه 13 اسفند ماه از ساعت 18 الی 20 در در کتابفروشی علمی فرهنگی، واقع در میدان هفتم تیر، خیابان کریم خان زند، نرسیده به تقاطع خردمند شمالی، پلاک 13، طبقه دوم برگزار می‌شود.