به گزارش هنرآنلاین، در متن پیام وزیر ارشاد آمده است: " هنر، روح حیاتبخش زندگی است و هنرمند با دم مسیحایی خود، به جسم این زندگانی جانی دوباره می بخشد.

هنرمند، آفریننده زیبایی و خالق لحظات سرشار از حس دوستی و مهربانی است. هنرمندان بهانه زیستن در این جهان هستند و بی وجود آنان، تحمل سختی ها و کج مداری های روزگار، دشوار و ناممکن بود.

در این میان هنرمندان پیشکسوت، همچون نگینی بر تارک هنر این مرزو بوم می درخشند و همچون اختری، آسمان پرستاره هنر سرزمین ایران را نورانی تر می کنند. آنان بر غنای فرهنگی ما می افزایند و اصالت فرهنگی را معنا می بخشند.

هنرمندان پیشکسوت، سرمایه های تکرارناپذیر فرهنگی ما هستند و برای نیل به توسعه همه جانبه و پایدار، نیازمند بهره گیری درخور از این سرمایه عظیم هستیم. چرا که بر این اعتقادیم که مسیر توسعه و تعالی کشور، از فرهنگ آغاز می شود و بدون توسعه فرهنگی، هر توسعه ای ناقص و ناپایدار است.

جوانی و شادابی و تحرک و پویایی، در کنار پیری و افتادگی معنا می یابد و هیچ جوان هنرمند و خلاقی از برکت و نعمت وجود هنرمندان پیشکسوت بی نیاز نیست و آنان که در پی کسب معرفت حقیقی هستند، باید از چشمه سار بزرگان و استادان خویش، سیراب شوند.

تکریم هنرمندان پیشکسوت هم وظیفه ای سازمانی و هم عملی اخلاقی است و در زمانه ای که نیاز به اخلاق و اخلاق گرایی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، اهمیت این مهم دوچندان است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می داند تا نسبت به تکریم و ارتقای منزلت هنرمندان پیشکسوت، تمامی سعی و کوشش خود را به کار گیرد و حفظ کرامت هنرمندان را، اعتبار و آبروی خود می داند.

بر این باورم که تکریم شما عزیزان، عبادت و شکرگزاری به درگاه خالق هستی است که خود زیباست و زیبایی را دوست دارد و در این باور ذره ای تردید ندارم و از هیچ تلاشی برای حرمت نهادن به جایگاه رفیع هنرمندان پیشکسوت فروگذار نخواهم کرد.

از دست اندرکاران و بانیان این گردهمایی ارزشمند صمیمانه تشکر می کنم و از خداوند متعال طول عمر با عزت هنرمندان این سرزمین الهی و توفیق خدمت بیشتر مسئولان به عزیزان هنرمند پیشکسوت را مسالت دارم."