سرویس تجسمی هنرآنلاین: در این کتاب علاقمندان به عکاسی و مباحث بینارشته‌ای مربوط به این عرصه می‌توانند گفتگوی کورش ادیم با این صاحب‌نظران را بخوانند: مسعود خیام، یونس شکرخواه، محمد شمخانی، عباس صفاری، عمران صلاحی، محمدضیمران، ناصر فکوهی، شمس لنگرودی، محمد مددپور و یوسفعلی میرشکاک .

کورش ادیم در ابتدای این کتاب در مطلبی تحت عنوان " همچون مقدمه " نوشته است: "سال‌هاست که اهل نظر در باب ضرورت گفتگو و تبادل نظر با اصحاب هنر ، ادبیات و علوم انسانی در مباحث مربوط به عکاسی سخن گفته‌اند و در میزان تاثیرش در رشد و توسعه متقابل تاکید نموده‌اند . نقش بینارشته‌ای عکاسی در این میان غیر قابل انکار است و فقدان نهادهای رسمی و غیر رسمی که در جهان اول وظیفه ارتباط دهنده دو سوی این گفتمان را به عهده دارند در سال 1374 مرا به انجام این گفتگوها و انتشار آن واداشت .

کار برنامه‌ریزی و اجرای مجموعه  پیش رو از سال 1374 آغاز شد و جز دو مورد بقیه تا سال 1377 به پایان رسید و برخی نیز تا اواسط دهه  80 در مطبوعات روز منتشر شد . طبیعی است پرسشها از دغدغه های شخصی من منشا گرفته است و طرح آن و خوانش پاسخها برای برخی گرایشهای عکاسی راهگشاتر مینماید . هرچند تحولات شگرف و اساسی طی 20 سال اخیر عکاسی و سازوکارِ آن نیز دستخوش تغییرات بنیادی نموده است( که دوره  گذار از آنالوگ به دیجیتال مصداق بارز و قطعی آن است ) اما بسیاری از پرسشهای طرح شده و پاسخهای ارائه شده امروزه نیز کارآمد و قابل بررسی است .

علاوه بر این کنکاش رای و نظر اصحاب فرهنگ در آن بازه زمانی به کار پژوهندگان و جستجوگرانِ آینده خواهد آمد . عزیزانی که در این مجموعه همکاری نموده و به پرسشهای من پاسخ دادند از گرایشها و پایگاههای مختلف فکری و ایدئولوژیک انتخاب شده و در حوزههای مختلف متخصص و صاحب نظرند، از فلسفه و شعر گرفته تا انسان شناسی و مطالعات اجتماعی و رسانه و علوم ارتباطات".

 این کتاب در قطع وزیری و در 207 صفحه به قیمت بیست هزار تومان و توسط " نشر قو " در روز های اخیرمنتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت .