به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران،علیرضا جعفری،در حاشیه بازدید جمعی از اعضای هیات مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از مراحل پایانی آماده سازی پروژه باغ کتاب تهران، گفت: کشتی کتاب در طول 21 متر، عرض 7 متر و ارتفاع 9 متر  که در محوطه بیرونی بلوک c باغ کتاب تهران قرار دارد، اجرا خواهد شد.

وی به ساخت مجسمه چهره‌های محبوب کودکان در تالار علم کودک، اشاره کرد و گفت:تلاش داریم در این بخش و سایر بخش‌های دیگر که از جمله زیر پروژه‌های باغ کتاب به شمارمی آید، از شیوه‌های ترغیب و تشویقی برای ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان بهره بگیریم.

وی افزود: در بخش کشتی کتاب ،کودکان با مباحث علوم دریایی و اقیانوس شناسی آشنا می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور ، اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مساله کتاب و کتابخوانی است، ادامه داد: به همین دلیل تلاش داریم تا در قالب بازی‌های سرگرم کننده در کشتی کتاب،فرهنگ  مطالعه را از همان دوران کودکی در فرزندان خود نهادینه کنیم.

وی همچنین به اهمیت افتتاح تالار علم نوجوان در باغ کتاب تهران  اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مجموعه بزرگ و علمی، امیدواریم بتوانیم فرصت علم آموزی نوجوانان و آشنایی آن‌ها با دانش روز دنیا را فراهم آوریم.

باغ کتاب تهران که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران راه اندازی و در حال آماده سازی است، از قابلیت‌های بسیاری از جمله جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی در عرصه تخصصی کتاب، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر، ترویج نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی برخوردار است.