سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان اعلام کرد:  در حالی که برگزاری محفل طنز یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر برای هفته آتی و در روستای "زاکان"، زادگاه عبید زاکانی برنامه‌ریزی شده بود، این محفل به احترام شهدای والامقام آتش‌نشانی و خانواده‌های داغدار آنان برگزار نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، بنیاد درصدد است تا در محفل ویژه‌ای که طی روزهای آینده برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی خواهد شد، به تکریم آتش‌نشانان پرتلاش فاجعه ساختمان پلاسکو و مجاهدت شهدای این حادثه بپردازد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، محفل افتتاحیه خود را فردا شب با حضور دبیران علمی دوره‌های گذشته و مسئولان این دوره در کاشان برگزار خواهد کرد. این محفل، ساعت 18 تا 20 فردا چهارشنبه 6 بهمن در "خانه تاریخی عامری‌ها"ی کاشان از چهره‌هایی چون محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، محمدکاظم کاظمی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، علیرضا قزوه، محمود اکرامی‌فر و ... میزبانی خواهد کرد.

در این محفل، علاوه بر استادان و شاعران اعزامی از تهران، شاعران کاشان و شهرهای همجوار به شعرخوانی خواهند پرداخت.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، محافل دیگری را در سایر شهرهای کشور از جمله کرج، تهران، ری، مشهد، بندرعباس، قلاویزان و ... برنامه‌ریزی و ساماندهی خواهد کرد که این برنامه‌ها به مراسم پایانی جشنواره در مشهد منتهی خواهند شد.

مشهد مقدس به دلیل پایتختی فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 از یازدهمین جشنواره شعر فجر، میزبانی خواهد کرد. مرکزیت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 امروز طی مراسمی در این شهر مقدس آغاز می‌شود.