به گزارش هنرآنلاین به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهادت آتش‌نشانان قهرمان و فداکار شهر تهران در حادثه ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت و عنوان کرد: به مناسبت شهادت آتش‌نشانانی که عاشقانه به سوی انجام وظیفه رفته و در حین مأموریت دعوت حق را لبیک گفتند و با توجه به اعلام عزای عمومی در روز شنبه دوم بهمن ماه، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه گرامی داشت "شهدای نجات" را در دو محور برگزار می‌کند.

 وی افزود: یکی از این برنامه‌ها راه‌اندازی میز و نصب پارچه‌های سیاه و توزیع خرما و پخش تلاوت قرآن کریم در مقابل فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ است. همچنین نصب تصاویر "شهدای نجات" و قرار دادن دفتر یادبود برای جمع‌آوری دلنوشته‌های مردم درباره این شهدا و انتشار در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در مراکز فرهنگی هنری تهران است.

ناصری‌پور ادامه داد: محور دیگر ویژه‌برنامه "شهدای نجات" اطلاع‌رسانی و نصب بنر برای دعوت از مردم تهران در محدوده فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ برای تلاوت قرآن و فاتحه‌خوانی و روشن کردن شمع پس از نماز مغرب و عشا در مقابل تمامی ایستگاه‌های آتش‌نشانی است.