سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب "مقالاتی درباره زیباشناسی هنر" اثر ژان ژنه با ترجمه مهتاب بلوکی در نشر ققنوس منتشر شد.

در بخشی از این کتاب ذیل مقاله‌ای با عنوان "نامه به لئونور فینی" چنین می خوانیم:

اگر افسار حیوان افسانه ای و بی شکلی را که در آثار شما و شاید در وجود شما شناور است این قدر سخت می کشید، به نظر من، لئونور، به این خاطر است که از سپردن خودتان به دست وحشیگری هراس بسیار دارید. به بالماسکه می روید، در حالی که به صورت نقاب گربه زده اید اما مانند کاردینالی رُمی لباس پوشیده اید _ به ظواهر بسنده می کنید تا طعمه آغوش ابوالهول نشوید و بال و چنگال هایش شما را به جلو نرانند. مصلحت اندیشی حکیمانه: به نظر من شما در مرز دگردیسی قرار گرفته اید. اما اگر کمترین نصیحت را بپذیرید، به شما توصیه می کنم که وقت خود را کمتر در دنیای انسان ها سپری کنید تا به رویاهایی بپیوندید که خواهران شما، پریان زندانی در مهرگیاه، شما را به آن فرامی خوانند. لئونور، فکر نکنید شوخی می کنم: بازی با ظواهر را متوقف کنید: [خودتان] ظاهر شوید.

حسی به من می گوید که این دنیای آبی و تب آلود که در ظرفی جمع شده به سمت سطح نورانی ای خواهد شتافت و در آن محو خواهد شد. منظور من از سطح نورانی درک صورت انسان ها نیز هست. منظور خود را توضیح خواهم داد و برای توضیح دادن به این جمله مبهم احتیاج دارم: تمامی راز یک معمای نباتی _ حیوانی به دنبال رمزگشایی خویش در تصویری پالایش یافته، در یک چهره، است.

این کتاب در ۱۱۲ صفحه، و با قیمت 7 هزار تومان منتشر شده است.