سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب "بر سر کوه موریه" با عنوان فرعی "ادبیات در سرّ؛ مقدمه‌ای بر نام‌های پدر" شامل مقالاتی از دریدا و لاکان  با ترجمه مینا جعفری ثابت در نشر چترنگ منتشر شده است.

کتاب "بر سر کوه موریه" حاوی دو مقاله با نام‌های "مقدمه‌ای بر نام‌های پدر"  نوشته ژاک لاکان و "ادبیات در سرّ" به قلم ژاک دریداست.

در پشت جلد کتاب "بر سر کوه موریه" چنین می‌خوانیم: "قصه ابراهیم دلیل همنشینی این دو متن متفاوت شد که یکی از دریداست و دیگری از لاکان؛ اما جز این، هیستری است که به نظر من لاکان را به دریدا در این کتاب مربوط می‌کند که من باورم این است که گفتمان هیستریکِ لاکان درست همان چیزی است که دریدا آن را "ادبیات" می‌نامد، گزاره‌هایی که دائماً از آنچه گفته و کرده روی برمی‌گرداند، پشیمان می‌شود، دوری می‌کند و عقب می‌نشیند چون ناخواسته آنچه را گفته که گفته، یعنی حقیقت را."

این کتاب در ۸۰ صفحه و با قیمت ۹ هزار تومان منتشر شده است.

همچنین کتاب "جستارهایی درباره کانسپچوال آرت"  ترجمه و تألیف رضا رفیعی راد در انتشارات رازنهان منتشر شد.

در بخش اول کتاب ترجمه مقالاتی از سل لویت، گرینبرگ، الیزابت شله کنز، آدریان پیپر، لوسی لیپارد، لوئیس مورتون، جوزف کاسات، تری اسمیت و در بخش دوم نیز مقالاتی از مؤلف قرار دارد.

این کتاب ترجمه و تألیف رضا رفیعی راد است و مجموعه این مقالات راهگشای پژوهشگران، اساتید و دانشجویان در جهت فهم هر چه بیشتر هنرمفهومی قرار خواهد گرفت و می‌تواند بخش وسیعی از سرفصل‌های دروس دانشگاهی که با رویکرد هنرمعاصر تدوین شده‌اند را از نظر علمی پوشش دهد.

همچنین کتاب "گونترگراس" شامل بررسی زندگی و آثار این نویسنده آلمانی، از مجموعة بزرگان اندیشه و هنر بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شد.

کتاب حاضر، شرح زندگی و آثار گونترگراس، نویسنده بزرگ آلمانی است که به دلیل نوع زیستش در دوره آلمان نازی و تالیفاتش پس از آن، همواره مورد توجه منتقدان و زندگینامه‌نویسان بوده است.

این کتاب از مجموعه “بزرگان اندیشه و هنر” منتشر شده که شامل کتاب‌هایی است که تصویری کامل از هنرمندان و اندیشمندان معاصر ارائه داده است. فیلسوفان، اندیشمندان و هنرمندان بنیانگزاران خرد بشری هستند و قرون نوزده و بیست میلادی دوران ظهور مکاتب و تفکرات نوین بوده است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه، برآیندی از تحقیقات یک پژوهشگر متخصص درباره یکی از شخصیت‌های برجسته اندیشه و هنرجهان است که می‌تواند منبع و راهنمایی مناسب و متنوع برای شناخت آن‌ها باشد. این کتاب‌ها ترجمه‌ای است از مجموعه معتبری که توسط محققان و آکادمیسین‌های غربی در انتشارات روولت آلمان تهیه شده است.

"گونترگراس" نوشته هاینریش فورم‌وگ با ترجمه مریم طاهری آرزم در 134 صفحه با قیمت 13500 از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است. پیش‌تر از این مجموعه، کتاب‌های هایدگر، بودا، اریش فروم، گاندی، شوپنهاور، تولستوی، داستایفسکی، ویتگنشتاین، ژید، کافکا، یونگ و مارکز به چاپ رسیده بود.

و در آخر چاپ بیستم "بیگانه" به ترجمه لیلی گلستان نیز در هفته‌ای که گذشت منتشر شد. "بیگانه" رمان معروف آلبر کامو، به ترجمه  لیلی گلستان در نشر مرکز به چاپ بیستم رسیده است. "بیگانه" مشهورترین رمان آلبر کامو، نویسنده فرانسوی است که به سال 1942 منتشر شد و از آن  به عنوان یکی از مهمترین آثار داستانی فلسفه اگزیستانسیالیسم یاد می‌کنند.

این کتاب را می‌توانید از نشر مرکز و فروشگاه‌های معتبر کتاب تهیه کنید.