سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب "قدم زدن" نوشته توماس برنهارد توسط انتشارات روزنه منتشر شد. این کتاب با ترجمه شهروز رشید در 146 صفحه و به قیمت 8 هزارتومان منتشر شده است.

در معرفی کتاب می‌خوانیم: "توماس برنهاد، نویسنده‌ی اتریشی، در داستان "قدم زدن" علت و سبب بروز دیوانه‌گی کارر، و نیز اندیشه به هستی و تفکر را موضوع خود قرار داده است. درون‌مایه‌ی بیماری روانی، جنون، که در اینجا چونان نتیجه‌ی اندیشیدن به جهان و تفکر به نمایش گذاشته می‌شود از همان رمان نخستین‌اش. “زمهریر” در آثار برنهارد نقش برجسته‌ دارد. در قدم زدن یک منِ بی‌نام و ناشناس، که خود خاموش است و یا به‌ندرت به سخن در می‌آید داستان را از زبان شخص دوم (اوهلر) روایت می‌کند که با راوی سخن می‌گوید و یا آنچه شخص سوم (کارر) به شخص دوم (اوهلر) گفته. به همین سبب در داستان قدم زدن چهار صد و هفتاد و چهار با از اوهلر نقل قول می‌شود. کرانیگاه این داستان، فرم و زبان است تا ابلاغ محتوا. به نمایش گذاشتن اندیشیدن؛ تبدیل روندِ رنج‌بار اندیشیدن به زبان."

همچنین ایسنا در این هفته از انتشار چهار کتاب چاپی و صوتی خبر داد. کتاب "قصه‌های آقای خاص" نوشته لائو ما با ترجمه سحر توکلی منتشر شده است. این کتاب مجموعه‌ای از ۱۸ داستان کوتاه از لا ئو ما نویسنده چینی است که توسط خود نویسنده به انگلیسی ترجمه شده و  سحر توکلی نیز داستان‌ها را از انگلیسی به فارسی  ترجمه کرده است. لائو ما در این داستان‌ها با طنزی گزنده و نیش‌دار فضای دانشگاهی در جامعه امروز را به چالش می‌کشد.

در معرفی ناشر از این نویسنده عنوان شده است: لائو ما نام هنری پروفسور ماجونجی، یکی از نویسندگان مطرح و مهم معاصر چین است. او تاکنون بیش از صدها داستان کوتاه به نگارش درآورده و آثارش به زبان‌های مختلفی چون مغولی، گرجی، ارمنی، آذری، ترکی و سوئدی ترجمه شده است. لائو ما که نوشتن را از سال ۱۹۹۰ آغاز کرده است جوایز متعددی را در کارنامه ادبی خود دارد. او همچنین عضو کانون نویسندگان چین است و به عنوان پدر داستانک چینی از او یاد می‌شود. بسیاری از داستان‌های این نویسنده جزو بهترین داستان‌های کوتاه چینی قرن بیست و یکم هستند. داستان‌های او اغلب دارای طنز تلخ و انتقادی هستند و رنگ و بویی دراماتیک به همراه دارند. لائو ما سبک تازه‌ای را وارد ادبیات چین کرده که مخاطبان زیادی را جذب کرده است.

"قصه‌های آقای خاص" در ۱۰۰ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰۰۰ تومان در نشر داستان منتشر شده است.

سه کتاب "برو ولگردی کن رفیق" نوشته مهدی ربی، "هنر همیشه بر حق بودن" آرتور شوپنهاور و "چگونه بر خود مسلط شویم" پل ژاگو نیز در قالب کتاب‌های گویا راهی بازار شدند.

کتاب "برو ولگردی کن رفیق" نوشته مهدی  ربی چهار داستان را شامل می‌شود که به مسائل و مشکلات  نسل جوان می‌پردازد. این اثر با صدای حسن آزادی از گویندگان باسابقه رادیو و فعالان حوزه تئاتر  در قالب لوح فشرده‌ای با  زمان ۲۱۷ دقیقه از سوی نوین کتاب گویا راهی بازار شده است.

 همچنین کتاب صوتی "هنر همیشه بر حق بودن" نوشته‌ آرتور شوپنهاور با ترجمه عرفان ثابتی و با صدای علیرضا آرا در همین موسسه راهی بازار شده است. این کتاب صوتی با عنوان فرعی " ۳۸ راه برای پیروزی در هنگامی که شکست خورده‌اید"  ۱۵۵ دقیقه است.

 کتاب صوتی "چگونه بر خود مسلط شویم" (روش‌های  عملی توانمند بودن و فرمانروایی بر غرایز و چیرگی بر هیجانات) نوشته پل ژاگو با ترجمه ایرج مهربان و با صدای نیما کرمی نیز در قالب اثری  ۲۷۱ دقیقه‌ای از سوی نوین کتاب گویا منتشر شده است.