به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر، استاد دکتر فتح‌الله مجتبایی، مدیرگروه عرفان مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، از چند روز پیش به علت عارضه قلبی در بیمارستان کسرای تهران بستری است.

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عصر دیروز جمعه، ۱۲ آذرماه با حضور در این بیمارستان، از این عضو پیوسته فرهنگستان یادشده، عیادت کرد. در این دیدار که محمدرضا نصیری، عضو وابسته و دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در آن حضور داشت، حداد عادل ضمن آرزوی سلامت و بهروزی برای استاد مجتبایی، از پیشرفت معاینات و معالجات و روند بهبود استاد مجتبائی اطلاع حاصل کرد.

فتح‌الله مجتبایی متولد ۱۳۰۶ تهران است زمینه مطالعاتی‌اش تاریخ، ادیان و فلسفه‌های شرق است. سال ۱۳۵۰ مدرک دکترای تاریخ ادیان و فلسفه‌های شرق را از دانشگاه هاروارد گرفت و در مرکز مطالعات ادیان جهان (آمریکا) به تحقیق در عرصه تاریخ تطبیقی ادیان پرداخت. پس از بازگشت به ایران، در دانشکده‌های ادبیات و الهیات دانشگاه تهران به تدریس مشغول شد.

دکتر مجتبایی هم‌اکنون مدیرگروه عرفان مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است و تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب و مقاله اعم از تألیف و ترجمه و تصحیح به زبان‌های فارسی و انگلیسی در ایران و خارج از کشور منتشر کرده است.