سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: طرح "پاییزه کتاب" بعد از طرح‌های کتابفروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب و تابستانه کتاب، چهارمین گام در راستای توجه وزارت ارشاد به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست. این طرح از 24 آبان‌ماه تا 24 آذرماه در کتابفروشی‌های عضو این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.

بنا به اعلام روابط عمومی خانه کتاب؛ در 668 کتابفروشی سراسر کشور، 231 هزار و 430 نسخه کتاب از سوی 85 هزار و 992 نفر خریداری شده است.

نکته قابل توجه در روزهای گذشته و همزمان با برپایی این طرح، پیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان‌ها و رقابت آن‌ها با کتابفروشی‌های پایتخت بوده است. در این طرح، استان تهران با 117 کتابفروشی توانست 44 هزار و 521 هزار نسخه کتاب، رتبه اول پرفروش‏ترین استان‏ها براساس کتاب را به خود اختصاص دهد. همچنین استان خراسان رضوی نیز با مشارکت 61 کتابفروشی و فروش بیش از 30 هزار و 374 هزار کتاب، رتبه دوم طرح پاییزه کتاب را از آن خود کرد. استان خوزستان نیز با 20 کتابفروشی فعال خود تاکنون با 23 هزار و 268 هزار نسخه کتاب در رتبه سوم پرفروش‌ترین استان براساس کتاب قرار گرفت.

کتابفروشی"رشد" از اهواز، کتابفروشی "فرازمند رشت" و کتابفروشی‏ "شهر کتاب" از مشهد به ترتیب با 11 هزار و 898، 10 هزار و 434 و هشت هزار و 310 نسخه کتاب در صدر پرفروش‏ترین کتابفروشی‌های طرح "پاییزه کتاب" براساس کتاب قرار گرفته‏‌اند.

تاکنون کتاب‌های پرفروش این طرح آثاری همچون "من پیش از تو" نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی از انتشارت آموت، "یک بعلاوه یک" نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی از انتشارت آموت، "پس از تو" نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی از انتشارت آموت، "ملت عشق" نوشته الیف شافاک با ترجمه ارسلان فصیحی از انتشارات ققنوس، "بیشعوری" نوشته خاویر کرمنت با ترجمه محمود فرجامی از انتشارات تیسا، "جزء از کل"  نوشته استیوتولتز ترجمه پیمان خاکسار از انتشارات چشمه، "بهترین شکل ممکن" مصطفی مستور از انتشارت چشمه و "هنر شفاف اندیشیدن" نوشته رالف دوبلی و ترجمه مشترک عادل فردوسی‏پور، بهزاد توکلی و علی شهروز از انتشارات چشمه در صدر پرفروش‏ترین کتاب‏ها در طرح "پاییزه کتاب" هستند.