به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر با نزدیک شدن به دوم آذرماه و سالروز تولد جلال آل احمد، هشتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد نیز به موعد برگزاری خود نزدیک می‌شود هرچند که تا زمان تنظیم این گزارش کماکان تاریخی دقیقی برای برگزاری مراسم اختتامیه آن اعلام نشده است.

هشتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد به سنت چند سال گذشته در این دوره نیز از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در دست اجرا قرار گرفته و دبیری آن نیز برعهده منیژه آرمین است.

داوری این جایزه به منظور انتخاب نامزدهای این جایزه ادبی در تمامی بخش‌ها به جز بخش رمان به پایان رسیده و بخش باقی‌مانده نیز در جلسه آتی داوران به معرفی نامزدها منتهی خواهد شد و نامزدهای آن نیز از هفته آتی به تدریج معرفی خواهند شد.

جایزه جلال بر اساس مصوبه هیات امنا از سال گذشته در بخش‌های "رمان و داستان بلند"، "مجموعه داستان کوتاه"، "نقد ادبی" و "مستندنگاری" برگزار شده و بخش تاریخ‌نگاری از داوری‌های آن حذف شده است.

همچنین رایزنی برای برگزاری مراسم پایانی این جایزه در دوره جاری، به برگزاری آن در هفته سوم آذرماه منتهی شده است که بنا بر روال در این زمینه و به منظور تعیین زمان باید با دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مقامات عالی‌رتبه کشور به منظور حضور در مراسم، هماهنگی‌های لازم انجام بپذیرد که این مساله نیز در دست انجام است.

از سوی دیگر پس از اعلام مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی مبنی بر اینکه از دوره هشتم(دوره جاری) میزان این جایزه بین ۳۰ تا ۱۱۰ سکه از سوی هیات امنا تعیین خواهد شد، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی و دبیر اجرایی این جایزه درباره میزان این جایزه روز گذشته به مهر عنوان کرد که مبلغ نقدی این جایزه همسنگ میزان جایزه کتاب سال خواهد بود.

هیات امنای این جایزه شامل اعضای حقیقی و حقوقی کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری (بدون حق رأی) معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.