به گزارش هنرآنلاین، طرح کتابگردی در کتابفروشی‌های ایران برای سومین سال متوالی در سراسر کشور برگزار می‌شود. این طرح از روز پنجشنبه بیست و هشتم آبان با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر ارشاد، علی جنتی وزیر سابق این وزارتخانه و سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران که پیشنهاد اجرای طرح کتابگردی از سوی او مطرح شده است، و دیگر چهره‌های سیاسی،  هنری و فرهنگی، پدیدآورندگان و مترجمان و اصحاب رسانه در کشور اجرا شد.

نادرقدیانی، محمدتقی حق‌بین، رضا هاشمی‌نژاد و برخی دیگر از اعضای انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در کنار احمد مسجدجامعی وزیر پیشین وزارت ارشاد، در کتابگردی روز پنجشنبه حضور فعالی داشتند.

طرح کتابگردی که امسال از روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته کتاب به اجرا درآمد در روز پنجشنبه به طور رسمی، حرکت نمادین خود را انجام داد.

یکی از برنامه‌هایی که در کتابگردی‌های این روز با حضور احمدمسجدجامعی صورت گرفت، گشایش کتابفروشی قدیانی در فروشگاه جدید خود بود.

بازدید این عضو شورای شهر تهران در کنار برخی از اعضای انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، از انتشارات نغمه نواندیش در مرکز خرید کتاب پارسا،  برنامه‌ دیگری بود که در رابطه با ناشران عضو در انجمن صورت گرفت در این روز صورت گرفت.

گشایش رسمی خانه کتاب شفق با مدیریت نشر محمدتقی حق‌بین از بازدیدهای دیگر این روز بود که با حضور احمد مسجدجامعی انجام شد. 

حضور در کتاب افق  برنامه اجراشده دیگری در کتابگردی روز پنجشنبه بود. که برنامه‌ متنوعی را برای حاضران ارائه داد.

این چهره فرهنگی و سیاسی کشور در جمعی از هنرمندان و پدیدآورندگان و ناشران عضو در انجمن فرهنگی کتاب کودک و نوجوان و با حضور اصحاب رسانه‌ها از این مکان‌ها دیدن کرده و در این حرکت نمادین علاقه خود را به کتاب و کتابخوانی به مردم نشان داد.

انتشارات تیمورزاده با تبلیغ گسترده‌ای درباره کتاب، برنامه پرباری را برای بازدیدکنندگان از کتابفروشی خود در این کتابگردی ارائه داد.

انتشارات ایران بال در باغ موزه هنر تهران نیز با فعالیت ویژه خود در قالب وای‌کافی علاقه‌مندی خودش را در بحث کتابگردی در حضور احمد مسجدجامعی و اهالی فرهنگ و قلم و رسانه ابراز کرد.

کتابگردی امسال از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

هفته کتاب امسال از 24 آبان آغاز شده و تا یکم آذر در کشور برگزار است. انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان از آغاز هفته کتاب  برنامه‌های متنوعی را اجرا کرده و تا پایان هفته جاری به فعالیت ویژه خود دراین‌باره ادامه می‌دهد.