به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری - وزیر ارشاد - در حکمی "امین عارف‌نیا" را به‌عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی منصوب کرد.

در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به عارف‌نیا آمده است:

نظر به شایستگی، تعهد و تجربیات ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت «مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی» منصوب می‌شوید.

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه امکانات موجود، در زمینه هماهنگی امور مربوط به دفتر وزارتی، تعامل و همکاری موثر با معاونت‌ها، سازمان‌های تابعه، مدیران کل ستادی و استانی و موسسات وابسته، ابلاغ قوانین، مقررات و بخشنامه‌ها، پیگیری دستورات و مصوبات و تهیه گزارش‌های لازم از فعالیت‌ها و نظارت بر انجام مکاتبات، اسناد و سوابق حوزه وزارتی موفق و موید باشید.

پیش از این، عارف‌نیا مشاور رییس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بوده و صالحی امیری نیز ریاست این سازمان را برعهده داشته است.

از جمله سوابق او می‌توان به ریاست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (در دوره ریاست مسعود سلطانی‌فر)، مشاور دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران و عضویت در ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد.

پیش از این، سیدمحمدرضا موالی‌زاده عهده‌دار این مسوولیت بود که در حکمی جداگانه، او به‌عنوان مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.