به گزارش هنرآنلاین؛ موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیامی درگذشت زنده یاد توران میرهادی پیشکسوت ادبیات کودک را تسلیت گفت که متن این پیام به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله وانا الیه راجعون

درگذشت هریک از بزرگان این مرز و بوم چون داغیست بر پیکر تاریخ معاصر کشور زیرا باید سالها بگذرد تا باز شاهد حضور و ظهور چنین شخصیت هایی باشیم.

اعضای هیات امنا ، هیات مدیره ، مدیرعامل و اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت ,  برخود وظیفه می دانند درگذشت زنده یاد توران میرهادی بزرگ پیشکسوت ادبیات کودک را بر عموم مردم, جامعه ی هنر و ادبیات ایران, خانواده و دوستداران این شخصیت ممتاز فرهنگی، تسلیت عرض نموده و برای روح پاکش از خداوند مغفرت واسعه الهی و علو درجات مسئلت بدارند.

روحش شاد و یادش گرامی باد

سیده توران میرهادی (خمارلو)(۱۳۰۶–۱۸ آبان ۱۳۹۵ )استاد ادبیات کودکان، نویسنده و متخصص آموزش و پرورش یکی از شخصیت های برجسته فرهنگی است که بیش از شصت سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشیده و در این روند یکی از چهره های تأثیرگذار سده کنونی ایران بوده است. در این راه او به همراه همسر و همراهش محسن خمارلو به مدت ۲۵ سال مجتمع آموز شی تجربی فرهاد یا مدرسه فرهاد را از از سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۵۹ اداره کرد. این مجتمع یکی از آموزشگاههای تجربی و الگو واره ایران بود که هدفها و کارکردهای آموزش و پرورش مدرن در آن تجربه و ارزیابی می شد . همچنین او یکی از بنیانگذاران شورای کتاب کودک است و از سال ۱۳۵۸ تا کنون سرپرستی تدوین و تألیف فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را نیز برعهده داشته است.