به گزارش هنرآنلاین، بهنود بهادری در این باره گفت: بیش از 40 سال از چاپ کتاب‌های شعر دیگر می‌گذرد و این جریان شعری روز به روز با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان شعر مواجه می‌شود؛ جریان شعری که که شاعرانی چون بیژن الهی، محمود شجاعی، بهرام اردببلی، پرویز اسلام‌پور، هوشنگ چالنگی و فیروز ناجی پی ریزی کردند و بعدتر هوشنگ آزادی‌ور و حمید عرفان آن را ادامه دادند.

وی با بیان این که ترجمه‌های بیژن الهی و جنوبی بودن هوشنگ چالنگی و حمید عرفان تاثیر مستقیمی بر شعر جنوب گذاشته است تصریح کرد: شعر "موج ناب" حاصل همین تاثیر‌پذیری است. 

بهادری یادآوری کرد: با چاپ مجدد اشعار بیژن الهی و ترجمه‌هایش بعد از فوت او و چاپ مجدد اشعار فیروز ناجی، قاسم هاشمی‌نژاد و هوشنگ آزادی ور در سال‌های اخیر جوانانی که این کتب نایاب در اختیارشان نبود میل‌شان به این جریان مظلوم و کم پرداخته شده شعر فارسی فزونی یافت.

وی خاطر‌نشان کرد: تاکنون نشریات و مجلاتی به صورت پراکنده به این گروه شعری پرداخته‌اند. از قبیل "هنگام" به کوشش داریوش کیارس و هادی محیط یا ویژه‌نامه "پرّان" به کوشش بهنود بهادری.

بهادری همچنین اظهار داشت: چاپ این کتاب به نام "دفترهای حلقه افق" نوید بخش تپش این جریان شعری در شعر فارسی امروز است. این کتاب از سوی نشر هشت به بازار عرضه خواهد شد.