به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح رسمی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، در ابتدای سخنانش با اشاره به این رویداد رسانه‌ای، گفت: صحنه بسیار با ارزشی است که امروز جمعیت فرهیخته، با فضیلت، با معرفت، همدل و هم‌نوا میزبان رییس جمهور هستند. از این نظر صمیمانه از زبان خودم و لسان شما اهالی رسانه از حضور پربرکت و پرمعنای رییس جمهور، به پاس احترام به این خانواده بزرگ، تقدیر می‌کنم.

صالحی امیری در ادامه از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه مطبوعات، از جمله علی جنتی (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی) و حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی) و همچنین خانواده بزرگ مطبوعات در سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد.

او در ادامه بیان کرد: نمایشگاه مطبوعات مکانی است برای گفت‌وگوی فرهنگی میان نخبگان، مدیران و اصحاب رسانه که در یک هفته از طریق گفت‌وگوی متقابل، درک بیشتری از یکدیگر داشته باشند و به افزایش اشتراکات بپردازند. در فضایی که گفت‌وگو وجود ندارد، شایعه، انگ‌زنی و تخریب بیشتر نمود دارد؛ بنابراین این نمایشگاه نمادی از گفت‌وگوی فرهنگی است که محصول عملکرد دولت آقای روحانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را نمادی از همه سلایق و اندیشه‌ها دانست که در دایره انقلاب اسلامی جمع شده‌اند و گفت: از این منظر، این نمایشگاه نماد تفکر ملی در جامعه ملی است و شعار این دولت مبنای حرکت آن در مسیر اعتدال و پرهیز از هر گونه گرایشات سیاسی است.

صالحی امیری سپس با اشاره به حضوری که سالیان گذشته در کنار دکتر روحانی داشته است، مطرح کرد: بر این باورم در مجموع در سالیان گذشته که در کنار دکتر روحانی بودم گفته‌های ایشان بر عدالت، ‌عقلانیت، دیانت فرهنگی و اعتدال استوار است. ما باید بتوانیم این گفتمان را در عرصه مطبوعات و رسانه بازتعریف کنیم. اینکه اعتدال، دیانت،‌ عقلانیت و عدالت در عرصه رسانه چگونه تعریف شده است، از همه مهم‌تر در این گفتمان عقلانیت فرهنگی، امنیت، انسجام، تقابل و سازگاری فرهنگی از شاخص‌های بنیادین آقای روحانی در حوزه فرهنگی است. انتظار دارم اصحاب رسانه این موارد را در سطح ملی تولید کنند و واقع‌بینانه حرکت کنند و با حرکت جهادی شرایط جامعه را تحکیم بخشند.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات صبح شنبه 15 آبان ماه با حضور رییس جمهور در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد. در حال حاضر با نزدیک شدن به پایان مراسم افتتاحیه، درهای نمایشگاه به روی عموم باز شده و امکان بازید از غرفه‌ها فراهم است.