به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سومین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی، محسن حاجی زین العابدینی گفت: استقبال از سومین جشنواره مروجان کتاب‌خوانی خیلی خوب بوده است و بیش از پانصد و پنجاه طرح و ایده‌ی خلاق در حوزه‌ی کتاب‌خوانی و ترویج کتاب از گروه‌های متعدد در ترویج کتاب‌خوانی به جشنواره رسیده است.

 وی تصریح کرد: پانزده طرح و ایده‌ از افراد فعال در حوزه ترویج کتاب‌خوانی، از سوی معلمان مدرسه و استادان دانشگاه نیز چهل و یک طرح به دبیرخانه رسیده است. بیش‌ترین استقبال از این جشنواره از سوی کتاب‌دارها بوده است و یک صد و سی و یک طرح از کتاب‌دارها دست ما رسیده است. بیست و پنج طرح هم از کتاب‌فروشی‌ها به دبیرخانه ارسال شده است. از سویی مهد‌کودک‌ها نیز حضور خوبی در این رقابت داشتند و سی و سه طرح به دبیرخانه ارسال کردند.

 او خاطر‌نشان کرد: واحدهای صنفی، بخش خصوصی و مراکز خدمات عمومی هم پنجاه و چهار طرح به دبیرخانه ارسال کردند و همچنین مروجان الکترونیکی و دنیای مجازی هم هفده طرح و ایده در حوزه‌ی کتاب‌خوانی به دبیرخانه فرستادند. همچنین گروه‌ها و نهادهای غیردولتی، گروه‌ها و افراد فارسی‌زبان در خارج از کشور ، گروه‌ها و افراد خارجی فعال مروج کتاب در ایران، کشورهای فارسی ‌زبان یا دارای جمعیت‌های بزرگ فارسی ‌زبان (افغانستان، تاجیکستان، هندوستان و ...)، هم با ارسال یک تا چند طرح نیز از دیگر گروه‌های شرکت کننده در ترویج کتاب‌خوانی هستند.

او متذکر شد: امامان جمعه و جماعت نیز با یک صد طرح در این جشنواره شرکت کردند.