به گزارش هنرآنلاین، صادق نجفی در آیین آغاز به کار شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس قصه و نهادینه‌سازی فرهنگ صحیح برای تربیت فرزندان را امری مهم و حساس خواند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی و به خصوص خطه آذربایجان دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی همراه با افتخارآفرینی‌های غیور مردان و زنان آذری می‌باشد افزود: یکی از نمونه های بارز تعهد در راه وطن و ایستادگی در برابر ظلم و تجاوز، استقامت 48 ساعته سه سرباز ایرانی در برابر ارتش مسلح روسیه بود.

وی با تشریح سلحشوری سه سرباز ایرانی بر بازگویی تاریخ و تمدن و افتخارات ایران در بین کودکان جهان تاکید کرد و ابراز داشت: افتخار آفرینی شهدای شهریور 1320 جلفا را به کودکان جهان بازگویی کنید.

نجفی در ادامه گفت: امیدواریم حضور هنرمندان قصه‌گوی کشورهای مختلف جهان اثرگذاری خوبی در بین کودکان منطقه آزاد ارس داشته و موجب ارتقاء افکار توسعه‌ای شود.

وی تاکید کرد: آماده‌ایم از قصه‌های تهیه شده از سوی قصه‌گویان در رابطه با تاریخ و تمدن و افتخارات ارس را حمایت کرده و به مرحله چاپ برسانیم.

موضوع شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی، قهرمانان و پهلوانان ایرانی و متون و آثار کهن ادبی می‌باشد که با حضور قصه گویانی ایرانی و خارجی از کشورهای مالزی، فرانسه، پرو، ژاپن، اسپانیا، استرالیا، کنیا، سنگاپور، روسیه ،پرتغال و کانادا در منطقه آزاد ارس آغاز به کار کرد.

اعزام قصه گویان بین‌المللی به شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی و اجرای قصه گویی با حضور کودکان و نوجوانان این شهرها، تجلیل از مروجان فرهنگ قصه گویی، برپایی نشست تخصصی و برگزاری نشست های هم اندیشی با حضور اولیای تربیتی و کارشناسان قصه گویی از برنامه های این جشنواره می باشد.

همچنین رونمایی از چندین عنوان کتاب جدید و تجدید چاپ کتاب‌های قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع قصه‌گویی از دیگر برنامه های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی است.

انتهای پیام/