به گزارش هنر آنلاین ،‌ راضیه باباخانی با اعلام این خبر گفت: ضرورت دانستن نگاه کالبد‌شکافانه و عمیق به آموزه‌های تربیتی و اخلاقی در قصه‌ها باید مدنظر قرار بگیرد.

وی بیان کرد: انتظار ما شناخت هر چه بیشتر قصه‌گویی و اجزای این هنر است و قصه‌گویان باید در استفاده از ابزار دقت لازم را داشته باشند و از لحن و ابزار وجودی غافل نشوند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی عنوان کرد: قصه‌گویان باید قصه‌ای را انتخاب کنند که از کشش‌های لازم داستانی برخوردار باشد و بیشتر به محتوا و ساختار قصه‌هایی که از متون کهن بازنویسی و بازآفرینی شده‌ و تفاوت‌های میان خاطره‌گویی، شعرخوانی و نمایش با قصه‌گویی بپردازند.

باباخانی گفت: زهره اکبرآبادی قصه‌گوی نیشابوری و مربی مرکز 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور با قصه «به وسعت دریا»، حکایت شهادت شهید دریا قلی‌سورانی توانست در بین قصه‌گویان مطرح سایر استان‌ها که در رشت برگزار شد برای دومین سال متوالی به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که بهمن‌ماه امسال با حضور قصه‌گویان برتر جهان در تبریز برگزار می‌‎شود راه پیدا کند.

وی یادآور شد: این قصه‌گوی نیشابوری در برنامه خوجیر شبان که از شبکه استانی باران برای هموطنان گیلانی به‌صورت زنده پخش می‌شود به‌نقل یک قصه محلی با لهجه نیشابوری به معرفی جلوه‌هایی از آداب، سنن و رسوم مردم استان خراسان رضوی و به ویژه نیشابور پرداخت.

انتهای پیام/