به گزارش خبرنگار هنرآنلاین گروه جهادی شهدا دهمین کتابخانه خود را در شهرستان سبزوار بخش روداب روستای شمس آباد بابیش از ۳ هزار عنوان جلد کتاب که مزین به نام شهیدآرمان علی وردی بود افتتاح کرد.

   محسن اسماعیلی مسئول گروه جهادی شهدا بابیان این مطلب گفت: از آغاز به کار این گروه با دغدغه فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدام به تجهیز و افتتاح کتابخانه نمودیم و تا به امروز در ۵ استان «خراسان‌رضوی»، «گیلان»، «سمنان»، «زنجان» و «تهران» 10 کتابخانه توسط این گروه راه‌اندازی شده است. نکتۀ دیگر اینکه تمامی کتابخانه‌ها مزین به نام شهداست و میانگین کتاب در هر کتابخانه به ۱۰ هزار جلد می‌رسد.

   اسماعیلی افزود: در پی درخواست‌ها و هماهنگی‌های انجام شده تیمی جهت تحقیق میدانی و بررسی‌های لازم به منطقه اعزام می‌شود و بعد از تحقیق و بررسی کامل مجدد به تهران برگشته و در اتاق فکر گروه تصمیم نهایی گرفته و جهت تحهیز کتابخانه در آن منطقه اقدامات لازم انجام می‌شود.

   دراین بررسی‌ها تراکم جمعیتی، دوری و نزدیکی به کتابخانه‌های موجود، تعداد محصلین و دانشجوها و رده‌های سنی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد. لا همین رویکرد دهمین کتابخانه گروه جهادی شهدا در خراسان رضوی شهرستان سبزوار بخش روداب روستای شمس آباد بابیش از ۳ هزار  جلد کتاب در ۱۸ آذرماه با حضور امام جمعه روداب، بخشدار و سایر مسئولین محلی و همچنین مردم خوب و خونگرم روستای شمس آباد افتتاح گردید.

   اسماعیلی اضافه کرد: اداره کتابخانه عمومی سبزوار ما را در تهیه منابع یاری دادند تا تجهیزات این کتابخانه شامل قفسه، میزمطالعه، صندلی و کتاب به ارزش ریالی ۱ میلیارد ریال در اختیار ساکنین این روستا قرار داده شود. 

   وی خاطرنشان کرد: پویش نذرکتاب جهت دریافت کتاب اهدایی از طرف مردم همچنان ادامه دارد و عزیزانی که تمایل به اهدا کتاب دارند می‌توانند به صفحه گروه جهادی شهدا مراجعه نمایند تا هماهنگی‌های لازم جهت دریافت کتاب از این عزیزان انجام بپذیرد. یکی از مهمترین شعارهای این گروه «هرمنطقه محروم یک کتابخانه» است و ما تا جایی که بتوانیم این کار را ادامه خواهیم داد.  در بعضی از مناطق که شرایط برای تجهیز کتابخانه نیز مهیا نباشد ما با توجه به شرایط سنی و تحصیلاتی مخاطبین به آنها کتاب هدیه می‌دهیم.

   اسماعیلی ادامه داد: در کتابخانه شهیدآرمان علی‌وردی به‌دلیل استقبال کودکان و نوجوان‌ها سعی کردیم تا بیش‌تر، کتابهای کمک آموزشی و کتاب کودک و نواجوان در قفسه‌ها چیده شود. علاوه بر آن  کتاب‌های دفاع مقدس، عمومی، رمان و... نیز موجود است.

   اسماعیلی اضافه کرد درتلاش هستیم در دیگر مناطق  فاقد کتابخانه این امر را محقق کنیم تا کتاب در دسترس همه آحاد مردم به راحتی قرار گیرد.

با توجه به پی‌گیری خبرنگار ما مشخص شد که در تاسیس این کتابخانه مشارکت مردمی، نهاد کتابخانه‌ها، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، پشتیانی معاونت سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) تهران، خبرگزاری تسنیم و گروه جهادی سفره آسمانی بمشارکت داشته‌اند. در مجموع از ابتدای فعالیت این گروه جهادی تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار عنوان جلد کتاب از طریق خیرین به این گروه اهدا شده است.

photo_2023-12-10_15-02-09 - Copy

photo_2023-12-10_15-02-01

photo_2023-12-10_15-02-12 - Copy

photo_2023-12-10_15-02-22 - Copy

photo_2023-12-10_15-02-06 - Copy

photo_2023-12-10_15-01-43