به گزارش هنرآنلاین، در توضیحات پشت کتاب آمده است: توانایی نوشتن و درست‌نویسی نشانه‌های فارسی، یکی از مهارت‌هایی است که کودکان پیش‌دبستانی باید قبل از ورود به مدرسه آن را کسب کند. کتاب «لوحه‌نویسی پیش‌دبستانی» گام به گام، تمرین‌های مقدماتی و تکمیلی دست‌ورزی، درست‌نویسی و خوانا نویسی الفبای فارسی را برای کودکان پیش‌دبستانی گردآوری کرده است. در این کتاب، تمرین‌های لوحه‌نویسی و دست‌ورزی برای افزایش دقت، کنترل عضلات دست، هماهنگی چشم و دست در سطوح ساده تا پیشرفته آورده شده است.

برای زیبا و درست‌نویسی، لازم است که کودکان پیش‌دبستانی تمرین‌های ساده و مقدماتی انجام دهند تا بتوانند کلیه حروف الفبای فارسی را به درستی و راحتی بنویسند. لوحه‌نویسی و رونویسی از شکل‌های ساده باعث تقویت مهارت‌های نوشتن در کودکان می‌شود.

در کتاب لوحه‌نویسی پیش از دبستان، کلیه تمرین‌های مربوط به دست‌ورزی و شکل‌های پایه و مقدماتی تشکیل دهنده حروف فارسی به ترتیب آورده شده است.

تمرین‌های نوشتاری هر قدر بیشتر انجام شوند، تاثیر و نتیجه بهتری دارند. در این کتاب حداقل میزان تمرین‌های دست‌ورزی آورده شده است.

اولین هدف مهارت نوشتن، این است که کودک بتواند همه نشانه‌های فارسی را به صورت خوانا و در جهت درست بنویسد. البته در این مرحله نیازی نیست که کودک با اسم و صدای این اشکال آشنا شود.

Untitled

مهارت نوشتن الفبای فارسی که اخیرا چاپ هفتم آن توسط نشر نیستان وارد بازار کتاب شده است جلد بعدی از مجموعه سلام پیش دبستانی هاست این کتاب نحوه نوشتن و تمرین‌های مربوط به شکل‌های مختلف الفبای فارسی شامل یک شکلی، دو شکل و چهار شکلی به طور کامل آورده شده است. حروف الفبای فارسی در اینجا به ترتیب و از الف تا ی آمده است و شیوه‌های مختلف نگارش حروف اول، وسط و آخر کلمات آموزش داده شده است.

لوحه

تمرین‌های نوشتاری باید به مرور و طی ماه‌های متوالی با کودک کار شود و حتی در سال‌های اولیه ورود به مدرسه نیز پیگیری شود. زیرا زیبا‌نویسی و یادگیری مهارت خوش‌خط‌نویسی مانند هر مهارت و هنری نیازمند زمان و تمرین‌های مستمر است. بنابراین به‌طور دائم باید به مشکلات نوشتاری و خطاهای کودکان دقت کنید و برای رفع آن، تمرین‌های مناسب را با کودکان انجام دهید.