«عطر دل‌انگیز»، مجموعه بیانات و جلسات حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب در رابطه با رزمندگان لشکر همیشه پیروز ۲۷ محمدرسول‌الله (ص)انتشارات 27 بعثت، روانه بازار نشر شد.

این اثر مجموعه‌ای از روایت‌ها و دیدارهای رزمندگان لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) با امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، بیانات فرمانده کل قوا، تقریظ‌های رهبری را در 260 صفحه شامل می‌گردد که به تازگی توسط انتشارات 27 بعثت وابسته به سپاه حضرت محمدرسول‌الله(ص) چاپ و منتشر شده است.

 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

خرداد 1361

روایت جعفر جهروتی‌زاده در خصوص اعزام تیپ 27 به لبنان و ملاقات با مقام معظم رهبری

 

[روایت جعفر جهروتی‌زاده از احمد متوسلیان که قبل از سفر به لبنان پیش آقای خامنه‌ای می‌رود و مقرر می‌شود

دو مجموعه در قالب تشکیلات رزمی واحدی تحت عنوان «قوای محمّدرسول‌الله (ص)» به فرماندهی شخص حاج ‌احمد متوسّلیان به سوریه عزیمت کند و همچنین محسن رضایی هم خاطره‌ای از این ملاقات دارد.]

جعفر جهروتی‌زاده؛ مسئول واحد تخریب تیپ 27، در خصوص نحوۀ انتخاب این واحد اعزامی‌ می‌گوید:

«... با حاج‌احمد قرار داشتیم به منزل یکی از شهدا سر بزنیم. وقتی رسید، گفت: برادر جهروتی، امروز در یک جلسه شرکت داشتم. از من خواسته‌اند بروم پیش آقای خامنه‌ای، رئیس‌جمهور. قرار است ایشان راجع به سفر قریب‌الوقوع ما، با بنده صحبت کنند.» پرسیدم: حالا بفرمایید قضیه چی هست؟

حاج‌احمد گفت: مثل این‌که قرار است ما را بفرستند به لبنان.

... برای ملاقات با «آقا»، بنده هم همراه حاج‌احمد به نهاد ریاست جمهوری رفتم. البته حاجی رفت داخل و در جلسه شرکت کرد. من هم همان بیرون ماندم و خودم را به کاری مشغول کردم، تا مذاکرات تمام شود.

نهایتاً در این جلسۀ شورای عالی دفاع که آن زمان ریاستش بر عهدۀ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود، تصویب شد که بخشی از تیپ 27 محمّدرسول‌الله (ص) به اتفاق تیپ 58 تکاور ذوالفقار از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عازم لبنان شود.

مقرر شد که این دو مجموعه در قالب تشکیلات رزمی واحدی تحت عنوان «قوای محمّدرسول‌الله (ص)» به فرماندهی شخص حاج‌احمد متوسّلیان به سوریه عزیمت کند.

محسن رضایی، ملاقات متوسّلیان با آیت‌الله خامنه‌ای را این‌گونه توصیف می‌کند:

... برادرمان حاج‌احمد را بردم خدمت مقام معظم رهبری که در آن زمان مسئول شورای عالی دفاع بودند. در آن ملاقات،‌ من خدمت «آقا» گفتم که ایشان [حاج‌احمد] کاملاً آماده قبول این مأموریت است؛ منتها مایل است از زبان شما بشنود که باید این کار را انجام بدهد.

وقتی «آقا» به حاج‌احمد گفتند که شما انتخاب شده‌اید تا به عنوان نمایندۀ نظام جمهوری اسلامی ایران به آنجا بروید، حاج‌احمد خیلی تحت تأثیر قرار گرفت. خود «آقا» هم تاکنون بارها آن جملاتی را که احمد در آن ملاقات به کار برد، به ما یادآور شده‌اند.

حاج احمد در آن ملاقات خدمت «آقا» عرض کرد: یعنی خداوند متعال، ما را انتخاب کرده که برویم با اسرائیلی‌ها بجنگیم؟ آقا فرمودند: بله! شما نمایندۀ نظام هستید. بروید آنجا و جلوی اسرائیلی‌ها را سد کنید.

(همپای صاعقه، حسین بهزاد و گل‌علی بابایی)

عطر دل_انگیز نهایی