به گزارش هنرآنلاین، علیرضا مختارپور روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که در کتابخانه ملی برگزار شد، اظهارکرد: در طول دو سال گذشته که از دولت سیزدهم گذشته چند هدف عمده مد نظر ما بوده است، اولین مورد بهبود کاستی و کمبودهای دوره‌های قبل که طبیعی هر دوره ای است.

وی افزود: حرکت به سمت تحول و آینده و بهبود شرایط برای استفاده بهتر و بیشتر از امکانات و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مثل رسیدگی به ساماندهی منابع ، بهبود دیجیتال سازی، ساماندهی اسناد که از سازمان های دیگر جمع آوری شده است، دیگر محور مدنظر بوده است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در خصوص تعطیلی شیفت شب این نهاد گفت: مجموع اعضای کتابخانه ملی را فقط کارشناسی ارشد به بالا به جز استثناءات تشکیل می دهد و مجموعا کتابخانه ملی حدود ۲۵۰ هزار عضو دارد.

مختارپور افزود: با توجه به مشکل سازمان در بحث خدمات و اعضا و نیز توجه به اینکه ظرفیت‌های سالن های ما محدود است و از سوی دیگر با دقت به اینکه از سال ۹۲ نوبت شب به این شکل برقرار بوده و قبلا برقرار نبوده است، گزارش هایی مبنی بر کارامدی شیفت شب جمع آوری شد.

وی تاکیدکرد: بر اساس این گزارش استفاده حداکثری از این شیفت که از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۶:۳۰ بود حدود ۵۰ نفر اعلام شد که اکثرا زمان استفاده آنها تا ساعت ۲۴ بوده و مابقی ساعات این افراد یا در نمازخانه یا میزهای تالارها به استراحت می گذراندند.

مساله عدم امنیت پارکینگ فقط متعلق به حوزه کتابخانه ملی نیست و فضای مشترک با اراضی عباس آباد را شامل می شود، چون بیشتر اتفاقات هم در قسمت شرقی کتابخانه صورت گرفته که در حوزه ما نبوده است و مربوط به فضای عمومی است

مختارپور گفت: بنابراین هزینه برای حدود ۵۰ نفر با آن شرایط منصفانه و صلاح نبود و از سویی هم در هیچ جای اساسنامه سازمان این نوع خدمات تکلیف سازمان دکر نشده است، بنابراین ساعت شیفت شب را تا ۲۴ حفظ و از ۲۴ تا ۶ بامداد حذف شد تا هزینه ها کاسته شود.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین در زمینه عدم امنیت در بحث پارکینگ نهاد گفت: مساله عدم امنیت پارکینگ فقط متعلق به حوزه کتابخانه ملی نیست و فضای مشترک با اراضی عباس آباد را شامل می شود، چون بیشتر اتفاقات هم در قسمت شرقی کتابخانه صورت گرفته که در حوزه ما نبوده و مربوط به فضای عمومی است.

وی افزود: موضوع به دادگستری، نیروی انتظامی و اراضی عباس اباد هم اعلام شد با این حال با هزینه خودمان دوربین نصب کردیم اما راه حال اساسی احداث پارکینگ است،

مختارپور گفت: مهمترین مساله مورد غفلت همین بوده چرا که در سال ۸۴ قراردادی با شهرداری تهران بسته شده و احداث پارکینگ در ضلع شمالی کتابخانه موضوع قرارداد بوده است که متوقف مانده و با پیگیری های شدید در سال گذشته موفق به راه اندازی دوباره طرح شدیم.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: شهرداری در حال حاضر وعده اتمام طرح تا دو و سال نیم آینده را داده و قرار است هر طبقه پس از اتمام مورد بهره برداری قرار گیرد تا محورها کم کم پاکسازی شود.