به گزارش هنرآنلاین، کتاب «عطر پیراهن تو؛ خاطرات همسر شهید روحانی مدافع حرم سید علی زنجانی» نوشته مریم عرفانیان به تازگی توسط انتشارات خط مقدم منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب زندگی شهید زنجانی را از نگاه همسر شهید نقل می‌کند و بخشی از خاطرات مربوط به لبنان و حزب‌الله است. شهید حجت‌الاسلام سید علی زنجانی از شهدای مدافع حرم دو تابعیتی ایرانی-لبنانی، سال ۱۳۶۷ در زینبیه (دمشق) سوریه به دنیا آمد و پس از چندین سال جهاد در منطقه سراقب (ادلب) سوریه در سال ۱۳۹۸ به شهادت رسید.

مریم عرفانیان نویسنده این کتاب در سال ۱۳۵۹ در شهر مشهد به دنیا آمد و از سال ۷۸ با نگارش داستان کوتاه کار خود را آغاز کرد. وی تا کنون ۵۲ کتاب منتشر کرده است که از جمله آنها می‌توان به جرعه‌ای از ملکوت، تونلی زیر رودخانه (رمانی بر اساس زندگی سردار شهید محمدرضا سمندری)، دخیل نگاهم را به ضریح تو بسته‌ام، راز این عشق اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

نشستم کنارش، سرم را به گوشش نزدیک کردم زیر لب خواندم: «شب تاره بی‌قراره دلی که چاره نداره… نفسم مونده تو سینه چشم من به راه یاره…» همان شعری بود که سید علی خیلی دوست داشت و همیشه با هم می‌خواندیمش. آهسته گفتم: «حالا من بی‌قرارت شدم… بی‌قرار مهربانی‌هات، بی‌قرار گذشتت، بی‌قرار رفتنت…»

این‌کتاب با ۲۳۲ صفحه و قیمت ۹۵ هزار تومان عرضه شده است.