به گزارش گروه فرهنگ و ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین؛ کتاب «جریان شناسی سیاسی در ایران» تألیف علی دارابی با همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ بیست و چهارم و شمارگان ۳۹۸۰۰ نسخه رسید.

علی دارابی درباره ویراست جدید این اثر می‌گوید: ویراست جدید کتاب «جریان شناسی سیاسی در ایران» با اصلاحات و اضافات در مرحله ارزیابی و داوری است و امید دارم امسال از سوی ناشر محترم منتشر شد.

وی افزود: ویراست جدید کتاب از دوران مشروطه آغاز می شود. کتاب فعلى از ۱۳۲۰ و برکناری رضا شاه و روی کار آمدن محمدرضا پهلوی بود و تحولات سیاسی ـ اجتماعی ایران با تکیه بر احزاب و تشکل‌های سیاسی را تا سال ۱۳۸۵ (سال انتشار کتاب) در بر می‌گرفت. در ویراست جدید تا سال ۱۴۰۲ را در بر می‌گیرد و فصل جدیدی با عنوان جریان شناسی سیاسی در ایران  دوران پسا مهسا امینی را در خود جای داده است. 

دارابی درباره فصل دین اندیشان اظهار داشت: در فصل دین اندیشان و متفکران نامدار ایرانی، علاوه بر سید حسین نصر، عبدالکریم سروش، جواد طباطبایی، مصطفی ملکیان، محمد مجتهد شبستری ویراست جدید افکار و اندیشه‌های علی شریعتی، سید احمد فردید، جلال آل احمد، رضا داوری اردکانی و ... مطرح و مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است. کتاب جریان شناسی سیاسی در ایران ـ کتاب تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی ۱۵۰ ساله ایرانیان با محوریت احزاب، تشکل‌های سیاسی، افراد و چهره‌های تأثیرگذار است.