به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب پس از امضای تفاهم‌‎نامه این شبکه با معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و اخذ مجوز تاسیس و راه‌‎اندازی شبکه اختصاصی کتاب در بسترهای مجازی طرح‎‌ریزی و پایه گذاری شد.

ایجاد بستری برای ارتقا سطح آگاهی و معرفت عمومی، قرارگاهی برای هدایت فرهنگی جامعه در جهت زیستی خردمندانه، امیدآفرین و بانشاط در میان عموم مردم و در افقی متعالی، آماده‎‌سازی جامعه برای نیل به تمدن نوین اسلامی از جمله ماموریت‌‎های این شبکه تلویزیونی اینترنتی است.

نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب که زیر نظر خانه کتاب و ادبیات ایران راه اندازی و فعالیت خواهد کرد، تلاش دارد ضمن بهره‌مندی از همراهی نخبگان، نویسندگان، ناشران، نهادها، موسسات و صنوف فعال در حوزه کتاب و نشر، با برنامه‎ سازی در موضوعات مبتلابه بستری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، بیان چالش‌‎ها و مسائل حوزه کتاب و نشر و نیز حمایت از فعالان این عرصه، فراهم کند.

نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب از ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ کار خود را با پوشش زنده برنامه‎‌های سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آغاز می‎‌کند. علاقه‌مندان می توانند از طریق تارنمای ketab.tv  که بر بستر تلوبیون قرار دارد، بیننده برنامه های این شبکه باشند.

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.