گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب «مهمان نیمه‌شب» نوشته هدر گودنکاف را علی قانع ترجمه کرده است. این رمان که سه روایت درهم تنیده شده دارد داستان نویسنده رمان‌های جنایی است. او در میان برف و توفان در یک خانه روستایی متروک در کنار آتش و سکوت برای نوشتن کتاب جدیدش خلوت کرده است.

این نویسنده نمی‌داند سال‌ها قبل، در این خانه، دو نفر به قتل رسیده‌اند و یک دختر بدون هیچ ردی ناپدید شده است. او یک کودک را در برف‌های بیرون خانه پیدا می‌کند و متوجه می‌شود این خانه روستایی آنقدرها که فکر می‌کرده متروک نیست و یک نفر برای پیدا کردن آن‌ها دست به هر کاری می‌زند.

هدر گودنکاف نویسنده امریکایی رمان‌های جنایی، استاد تعلیق است. او نامزد جایزه «ادگار»، «نیویورک تایمز» و «یو اس ای تودی» است. رمان‌های تحسین‌ شده گودنکاف در بیش از ۲۰ کشور منتشر شده‌اند و «مهمان نیمه‌شب» هشتمین کتاب اوست که پس از انتشار، موفق‌ترین اثرش نام گرفته است.

رمان علمی تخیلی بلیک کراوچ

هادی سالارزهی نیز مترجم کتاب «ارتقا» نوشته بلیک کراوچ است. در این رمان علمی تخیلی، شخصیت اصلی داستان که آدم معمولی است به‌نوعی در تکاپوی بهتر بودن در خانواده است و تلاش می‌کند در حد بقیه افراد دیگر خانواده موفق باشد.

با توجه به این که زمان وقوع اتفاقات در کتاب، علم بسیار پیشرفته کرده است؛ شخصیت اصلی داستان نیز طی اتفاقاتی، ارتقا پیدا می‌کند و ویروسی می‌سازد که بدی‌هایی را رقم می‌زند.  

بلیک کراوچ در سال ۱۹۷۸ متولد شده است. او رمان‌نویس اهل ایالات متحده امریکا است. او در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل شرکت کرد و در سال ۲۰۰۰ با مدرک زبان انگلیسی و نوشتن خلاق فارغ‌التحصیل شد. «کاج‌ها»، «سرکش»، «آخرین شهر»، «ماده تاریک» و «بازگشت» از آثار کراوچ است.