گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: اکبر صحرایی نویسنده، با این توضیح که داستان «دلشوره شیرین» را در انتشارات معارف در دست چاپ دارد به هنرآنلاین گفت: این کتاب از زبان همسر شهید مرتضی جاویدی روایت می‌شود. سرگذشت این شهید شاخص جنگ، از زمان عقد تا شهادت است و به زبان ساده برای مخاطب جوان و بزرگ‌سال نوشته شده است.

او که سه‌گانه‌ای را با درونمایه طنز همراه با تصویرگری در انتشارات معارف آماده نشر دارد، افزود: جلد نخست این مجموعه «کلاه‌گیس شاهی» نام دارد. شامل داستان‌های کوتاه که موضوع آن به اتفاقات زمان انقلاب و پیش از پیروزی برمی‌گردد. داستان‌ها و مبارزات مردم از زبان یک نوجوان به نام کریم روایت می‌شود.

صحرایی با بیان این که جلد دوم با عنوان «فرار از خانه» حاوی قصه‌های دفاع مقدس است، ادامه‌داد: کریم در داستان‌های این کتاب از خانه فرار می‌کند به جبهه می‌رود و وارد جنگ می‌شود. جلد سوم این مجموعه «جزیره جن‌ومن» نیز داستان‌های دفاع مقدسی دارد. 

او با تاکید بر این که هر سه جلد جداگانه نیز قابل خوانش است، تصریح‌کرد: این مجموعه ادامه دارد و مشغول نگارش جلد چهارم با محوریت دفاع مقدس هستم.

صحرایی همچنین از انتشار زندگینامه داستانی «متولد قصرالدشت» از سوی انتشارات صریر (وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس) خبر داد و گفت: این کتاب را با نگاهی به زندگی شهید عبدالله اسکندری یکی از شخصیت‌های معاصر که سال ۱۳۹۳ در سوریه به شهادت رسید، نوشته‌ام. او به‌عنوان مستشار نظامی به کشور سوریه رفت. به‌بهانه پرداختن به زندگی این شخصیت گریزی به نیم قرن و ۵۰ سال اتفاقات معاصر داشتم. روایت کتاب خطی است و از شروع تولد تا شهادت را دربر می‌گیرد.