گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب از هفت فصل تحت‌عناوین «چه کسی وزن شما را واقعا کنترل می‌کند؟»، «چگونه راز لاغر دیدنم را کشف کردم»، «تمرین‌هایی برای ذهن ناخودآگاه»، «دلایل ناخودآگاه برای حفظ وزن»، «ایجاد نظامی حمایتی»، «حفظ خود جدید» و «کمک به فرزنتان/ کمک به یکدیگر» تشکیل شده است.

«شما آنچه که می‌خورید نیستید بلکه آنچه که فکر می‌کنید هستید!»، «به دنبال احساس موفقیت باشید»، «آموختم خودم را دوست داشته باشم و معجزه اتفاق افتاد»، «به دنبال هدفی بالاتر باشید!»، «اصول موفقیت در هر چیزی!»، «با خودتان مهربان باشید»، «ما از یکدیگر چیزهای بسیاری درباره خودمان می‌آموزیم»، «مدام خود را لاغر ببینید»، «همیشه به‌خاطر داشته باشید چقدر قوی هستید»، «بر عبارات کلیدی به توافق برسید»، «خود را همان‌طور که اکنون هستید و دوست داشته و بپذیرید»، «باور کنید هر چیزی را که تصور کنید به حقیقت می‌پیوندد» و «برای کوچک‌ترین موفقیتی که به دست می‌آورید سپاسگزار باشید» عناوین تعدادی از بخش‌های کتاب «خود را چگونه ببینیم؟» محسوب می‌شود.

برخلاف تصور تمام افرادی که کاهش وزن را از طریق تغذیه و ورزش می‌دانند نویسند این کتاب معتقد است که این اتفاق باید از طریق نگرش افرادی رخ دهد و تفکری که نسبت به کاهش وزن داریم به میزان زیادی ما را در این امر یاری می‌دهد. نویسنده چند تمرین بسیار ساده هم در اختیار خواننده قرار داده است. تمرین‌هایی که در ظاهر هیچ ربطی به مسئله کاهش وزن ندارند اما در باطن ما را به آن‌جایی که می‌خواهیم می‌رسانند. کاهش وزن مسئله‌ای ظاهری است که نشان از نقصی در باطن ما می‌دهد. این نقص می‌تواند خود را دوست نداشتن باشد یا داشتن نگرشی منفی نسبت به دنیای پیرامون ما. اگرچه آنچه که باعث افزایش وزن می‌شود زیاد خوردن است، باید بدانیم چیزی باعث زیاد خوردن می‌شود را حل کنیم.

در بخشی از کتاب در صفحه ۵۴ و ۵۵ این کتاب می‌خوانیم: «شما تبدیل به چیزی می‌شوید که تصورش می‌کنید، پس با بالاترین سرعت حرکت کنید تا به هدفی بالاتر از آنچه دارید برسید. این تصویر را به‌خاطر بسپارید: فرض کنید دونده پرش هستید و قصد دارید بر موانع غلبه کرده و از روی آن‌ها بپرید. پس باید به قسمت بالای موانع توجه داشته باشید. اگر توجهتان را بر روی موانع قرار دهید، احتمالا به آن‌ها برخورد خواهید کرد. به قسمت بالای موانع توجه کنید تا از رویشان پرواز کنید. هر چه توجه خود را بالاتر نگه دارید، بالاتر هم خواهید رفت.

قصد دارید روی کدام یک از بخش‌های زیر توجه داشته باشید؟

اهداف (لاغر شدن، زیبا شدن یا قوی شدن)؟

باور نداشتن به خود در طول مسیر؟

موانعی که در مسیر شما قرار دارند؟

موانعی که در انتهای مسیر در انتظار شما هستند؟

قصد دارید تمرکز خود را بر روی کدام یک قرار دهید؟ تمرکز خود را بر بالاترین سطح قرار داده و درون آن زندگی کنید، گویی که از قبل آنجا بوده‌اید».

کتاب «خود را چگونه ببینیم؟» نوشته دبی جانسون با ترجمه گلنار بساک‌هارونی در شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان در نشر حکمت کلمه منتشر شده است.